Присила Присли објаснува зошто Грејсленд на Елвис е втор најпосетуван дом во Америка (фото)


САД- Поминаа 40 години откако палатата Грејсленд во Мемфис, за прв пат ги отвори вратите за јавноста, означувајќи им на низата љубопитни посетители дека можат да ѕирнат во приватноста на домот на рок легендата Елвис Присли. И покрај изминатите четири децении, неверојатно, немаше осека во постојаниот проток на љубопитни туристи. Луѓето сè уште лудуваат по кралот на рокенролот, а тој повторно е оживеан во моментов благодарение на биографскиот филм во режија на Баз Лурман, наречен едноставно Елвис, кој треба да се појави во кината на 24 јуни.

За филмот, кој ги прикажува Остин Батлер во насловната улога, Оливија ДеЈонџ како Присила Присли и Том Хенкс како менаџерот на Елвис, полковникот Том Паркер, Грејсленд беше целосно пресоздаден на сетот во Квинсленд, Австралија.

Елвис Присли, 1957

Во реалниот живот, 600.000 посетители годишно го посетуваат релативно скромниот имот во стилот на колонијална преродба на периферијата на Мемфис. Значи, што ги одржува да доаѓаат? Веројатно, Грејсленд останува еден од најзначајните домови на 20 век, и покрај тоа што е отпишан како кич-фест во некои области. За љубителите на дизајнот, она што навистина го нуди Graceland е неспоредлив каталог на внатрешни трендови од крајот на 50-тите до крајот на 70-тите, во нивните најчисти и најавтентични форми.

Соби со блескава тематика, прецизно шеми на бои, гаџети, езотерични зони за медитација, раскошни теписи , мебел што капе во злато – Грејсленд нуди кадифено седиште на својата ера. Нејзината важност за дизајнот на педагогијата е таква што англиската војвотка од Кевендиш еднаш коментираше: „Студентите на декоративната уметност треба да ја гледаат Грејсленд како дел од нивното образование“.


Но, Грејсленд, исто така, ја крева наметката на личноста Елвис Присли. За време на неговото 20-годишна кариера, Присли пристапуваше кон украсувањето на Грејсленд на ист начин како што создава музика со мешање на стилови: од модерниот барок на луксузен хотел до театарските холивудски филмски сетови, од полинезиски тики барови до мајчинската удобност. на целосно американски приградски ранч.


Ретко постоела таква синергија меѓу славната личност и нивниот дом, при што Присли го третира Грејсленд како уште еден креативен излез. Откако ја купи куќата за 102.500 долари на 22-годишна возраст, Присли не губеше време ангажирајќи го локалниот декоратор Џорџ Голден за да ја оживее неговата голема визија.

Присила Присли, која беше во брак со Елвис и живееше во Грејсленд долги години, се сеќава: „Пред да замине за неговиот следен филм, Елвис ги остави плановите за [Golden] за изборот на боја и ткаенина и распоредот на мебелот. Г-дин Голден имаше само четири недели од почеток до крај“, поради немилосрдниот распоред за работа на Елвис.

Да не заборавиме дека долго пред Грејсленд да биде музеј, тој беше семеен дом исполнет со живот и смеа. Присила се сеќава на вечерите поминати во собата за пијано.

„По враќањето од доцните ноќи во кино, јас и Елвис одевме таму, а тој поминуваше часови пеејќи госпел музика“.

Трпезаријата на Грејсленд, исто така, има посебно место за Присила, каде таа и Елвис се собирале со неколку момци кои работеле за него.

„Немаше ништо друго освен смеа. Толку многу, имаше моменти кога Елвис беше на подот смеејќи се до солзи“.

Три генерации Присли на премиерата на „Елвис“ на Баз Лурман во Мемфис

Посетителите се собираат во Грејсленд за да се чувствуваат поврзани со легендата чиј живот сè уште останува обвиен со мистерија. Како што вели Присила, „Елвис не одговараше на калапот, тој маршираше до својот тапан. Но, кога луѓето одат на таа влезна врата, има почит, почит, тишина. Како да е таму неговиот дух. Тие се враќаат од време на време за да го искусат…него“.

И можеби го посетуваме Грејсленд не само како Присли или приврзаници на дизајнот, туку и затоа што куќата држи огледало за нас самите. Грејсленд го симболизира американскиот сон толку прецизно што колибата од родното место на Присли може цврсто да се вклопи во дневната соба на неговата палата, факт на кој често се чудел и самиот крал на рокенролот.

Како крупие што конечно ги открива своите карти, Грејсленд ни кажува не само за суперѕвездата Елвис Присли, туку ги изложува и естетските и материјалните аспирации на пошироката култура што го родила. И само поради таа причина, сите ние треба да формираме уредна линија за обиколка на Грејсленд – еден од најголемите домови во Америка. (АД)