Производителите на автомобили ќе се борат со кризата со чипови со години, велат консултанти


Производителите на автомобили како „Фолксваген“ и „Џенерал моторс“ треба да се подготват за глобалниот недостиг на полупроводници да трае подолго од следната година и да ги редизајнираат автомобилите за да им требаат помалку од високотехнолошките компоненти, соопшти консултантската компанија Роланд Бергер.
Тесните грла ќе продолжат во текот на цела 2022 година, рекоа аналитичарите на минхенската фирма, што отстапува од очекувањата многу производители на автомобили кои се надеваат дека кризата ќе се намали во втората половина на следната година. Капацитетот ќе остане ограничен на долг рок бидејќи производителите на чипови не инвестираат во дополнително снабдување за да ги направат постарите полупроводници што обично се користат во денешните модели.
Производителите треба да вложат уште поголем напор во следењето на индустријата за чипови за да бидат во тек со претстојните производствени проблеми, велат аналитичарите во извештајот.
„Она што е најважно, производителите на автомобили треба да ја забрзаат транзицијата кон централизирани електронски архитектури и со тоа да преминат кон напредни и врвни јазли“, велат тие.
Од крајот на минатата година, недостигот на чипови не попушта, што доведе до пад на производството на возила дури и под нивото од минатата година кога пандемијата ги оддалечи купувачите од салоните. По ниското ниво на залихи во третиот квартал, производителите вклучувајќи ги VW и Daimler AG рекоа дека очекуваат ситуацијата да се олесни во текот на следните месеци, додека други како Stellantis NV најавуваат подолги прекини.
Преминот кон централен дизајн со еден вграден компјутер кој контролира низа функции може драстично да го намали бројот на потребни чипови во возилото, велат од Роланд Бергер. Замената на постарите платформи за нови, исто така, би значело дека автомобилите ги содржат најновите генерации на чипови за кои производствениот капацитет се зголемува.
Сегашните модели обично имаат децентрализиран систем со посебни полупроводници кои ги контролираат поединечните функции. Возилата во просек содржат 1.400 високотехнолошки компоненти.
Кризата околу компонентите би можела да укаже на повеќе проблеми што претстојат, според AlixPartners, консултантска компанија која ја пресмета цената на кризата за индустријата на 210 милијарди долари во изгубена продажба оваа година.

„Недостигот од смоли, метали и гума почнува да се зголемува заедно со тесните грла на пазарите на труд во некои региони“, вели Александре Маријан, управен директор во AlixPartners во Париз.
„Понудата на полупроводници треба да се подобри до средината на следната година“, рече Маријан. „Но, од дрвото не се гледа шумата, па ќе видиме други недостатоци кои се појавуваат“. (Блумберг)