Повеќе муслимани отколку христијани во училиштата во Виена -планираат да воведат нов предмет


Децата од исламска вероисповед сега ја сочинуваат најголемата религиозна група во основните и средните училишта во Виена, покажаа податоците на градската власт за изминатата учебна година. Ова повторно ја отвори дебатата за интеграција, споделените вредности и улогата на училиштата во мултикултурно општество, објавува Der Standard.

Муслиманите сочинуваат 41,2 проценти од учениците, христијаните 34,5
Според податоците од канцеларијата на шефицата на градското образование на Виена, Бетина Емерлинг (либерална партија Неос), во училиштата што ги посетуваат околу 112.600 деца – од основни и средни до полутехнички и училишта за деца со посебни потреби – 41,2 проценти од учениците се идентификуваат како муслимани. Ова е зголемување во споредба со претходната година, кога имало 39,4 проценти.

Христијаните сега заедно сочинуваат 34,5 проценти од учениците, од кои 17,5 проценти се римокатолици, а 14,5 проценти се православни. Околу 23 проценти од децата немаат никаква верска припадност, а малцинските групи вклучуваат будисти (0,2 проценти), Евреи (0,1 процент) и други религии (0,9 проценти).

Емерлинг ја поздрави религиозната и културната разновидност на Виена, нагласувајќи дека градот го поттикнува дијалогот меѓу заедниците. Но, таа исто така предупреди на резултатите од истражувањата што покажуваат дека младите муслимани во Виена се во просек порелигиозни и посклони кон изразување дискриминаторски ставови.

„Никој во Виена не треба да го базира својот начин на живот на фундаменталистичко толкување на религиозни текстови што е непријателски настроено кон жените, малцинствата, државата или демократијата“, изјави Емерлинг за австриската новинска агенција АПА, пренесува Дер Стандард.

„Антисемитизмот и дискриминаторските ставови се почести кај младите муслимани“
Таа додаде дека антисемитизмот, непријателството кон ЛГБТИК луѓето и отпорот кон родовата еднаквост се почести кај младите муслимани.

Како одговор на овие предизвици, Емерлинг предлага воведување на нов задолжителен предмет во училиштето, „Живот во демократија“, кој би започнал во основно училиште. Целта, вели таа, е сите деца – без оглед на религијата или потеклото – да учат заедно за човечкото достоинство, демократските вредности и меѓусебното почитување.

„Демократијата, вредностите и етиката мора да се изучуваат на заедничка основа“, рече Емерлинг, поздравувајќи го предлогот на министерот за образование на Неос, Кристоф Видеркер, за воведување на предметот во националната наставна програма.

Според неа, раните училишни години се најважни за стекнување знаење за различноста, инклузијата и меѓусебното почитување.

Пошироки дебати во Австрија и Европа
Дебатата за новиот предмет одразува поширока тензија во Австрија и другите европски земји – како да се усогласи верската слобода со подготовката на младите луѓе за живот во разновидни и сè повеќе мултикултурни демократски општества.

Австрија долго време има модел на религиозно образование што го спроведува религијата, но сè поголем број политичари повикуваат на предмети во кои сите деца би учеле за демократијата и општествените вредности заедно.

Предлогот на Емерлинг се вклопува во актуелните политички дебати во Австрија, каде што интеграцијата, социјалната кохезија и образованието се меѓу главните прашања и општествени контроверзии.