Враќањето на легендарната алпска железница: железницата Тауерн повторно ја поврзува Европа со Јадранското Море


Една од најубавите железнички линии во Европа – железницата Тауерн е повторно пуштена во сообраќај по осум месеци реконструкција. Култната линија сега го обединува северот на Европа со Италија и Јадранското Море, враќајќи го духот на патувањето во кој природата, удобноста и традицијата играат главна улога.

По осуммесечна пауза, познатата железница Тауерн, историска алпска рута што го поврзува австрискиот Салцбург со Корушка, денес официјално е повторно отворена, отворајќи ја вратата кон Словенија, Италија и јадранскиот брег.

Возењето по оваа рута не е само средство за транспорт – тоа е искуство што комбинира прекрасни пејзажи, технички достигнувања и богата историја.

Враќањето на романтиката на шините

Железницата Тауерн, отворена уште во 1909 година како дел од големата хабсбуршка иницијатива „Нова алпска железница“, беше технолошко чудо на своето време.

Дури и царот Франц Јозеф присуствуваше на отворањето, свесен за нејзината важност. Денес, повеќе од еден век подоцна, оваа линија повторно добива на значење.

Обновената рута сега овозможува враќање на популарните меѓународни линии како што се ноќниот воз од Штутгарт и Салцбург до Венеција, како и познатиот „Nightjet“ што сообраќа од Минхен до Рим, сите сега повторно возат низ спектакуларниот пејзаж на Алпите.

Бјорн Бендер, претседател на компанијата „Рејл Јуроп“, истакнува дека ова е клучната врска што ја поврзува Баварија со Италија и Словенија.

Во декември се очекува отворањето на новиот тунел Коралм, што значително ќе го скрати патувањето помеѓу Виена и Клагенфурт.

Патување без брзање

Работата води јужно од Салцбург низ долината на реката Залцах, а вистинската алпска драма започнува кај Шварцах. Возот се искачува до Бад Гаштајн, поранешен луксузен спа-центар од хабсбуршката ера, познат по своите лековити извори и магична архитектура.

Потоа влегува во познатиот тунел Тауерн – краток, но историски значаен премин низ планинскиот масив. По седум минути темнина, патникот одеднаш се наоѓа во сончевата Корушка, каде што пејзажите добиваат медитерански тон. Патот продолжува до Вилах и понатаму кон Италија и Словенија.

Интересно е што возовите на оваа рута ретко надминуваат брзина од 80 км/ч. Токму затоа, се вели, ова патување не треба да се брза. Секој поглед низ прозорецот е достоен за внимание.

Европа се поврзува повторно – побавно, но поубаво

Отворањето на железницата Тауерн е дел од поширока ревитализација на алпските железници.

Регионот Монте Ченис помеѓу Франција и Италија, кој беше затворен поради свлечиште, е повторно во функција.

Нова линија Реилџет го поврзува Минхен со Анкона, а достапна е и директна врска Варшава-Риека.

Во светот на брзи возови и кратки летови, овие рути нè потсетуваат на шармот на побавно, но позначајно патување – кога самото патување беше подеднакво важно како и дестинацијата.