„Ролекс“ почна да продава „second hand“ часовници: Еве колку ќе чинат


„Ролекс“ (Rolex) сака да профитира од големата побарувачка и ниската понуда на пазарот со тоа што сега нуди и половни часовници во својот водечки бутик во Женева.

Бутикот моментално нема нови часовници на залиха, но сепак, тие нудат претходно користени часовници, таканаречени „сертифицирани половни“ часовници, но за сериозно големи пари.

Платинестата Daytona од 2020 година, со светло син бројчаник и кафена керамичка рамка, се продава за 74.400 швајцарски франци нова, која е недостапна, но може да се купи половна за 110.000 франци. „Ролекс“ е убедливо најголемиот швајцарски бренд за часовници, кој произведува повеќе од милион часовници годишно.

Пред две години, Блумберг напиша дека „Ролекс“ ќе започне да издава сертификати за автентичност на овластени дилери кои продаваат користени часовници.

Овој потег без преседан ѝ дава на швајцарската компанија поголема контрола врз нејзините производи и го зајакнува пазарот на користени луксузни часовници вреден 20 милијарди долари.

Според Дилојт, пазарот на луксузни часовници во сопственост се очекува да порасне на 35 милијарди долари до 2030 година.

„Овој потег на „Ролекс“ е поздравен како „веројатно најзначајното нешто што еден производител би можел да го направи за да го легитимира секундарниот пазар“, вели Џошуа Ганјеи, главен извршен директор на „Јуропијан воч компани“ (European Watch Company) со седиште во Бостон.

Претставниците на „Ролекс“ во Женева рекоа дека програмата има за цел да им даде на клиентите „можност да купат официјални часовници во сопственост, а истовремено да имаат корист од квалитетот и извонредноста својствени за брендот“.

Исто така, отвора сосема нова продажна авенија за клиентите на „Ролекс“. Претходно оваа година беше објавено дека цените на „Ролекс“, Patek Philippe и Audemars Piguet паднале за 23%. Продавачите на втора рака се соочуваат со голем број пречки за проширување на овој нов пазар.

Едната е да се најдат доволно часовници, и покрај тоа што има околу 30 милиони во оптек. Другата е прашањето на профитабилноста, бидејќи овластените дилери обично заработуваат повеќе од 30 проценти бруто маржа на новиот „Ролекс“.

За користени часовници, маржата е многу помала, а цената мора да го вклучува и надоместокот за автентикација на „Ролекс“ , кој обично е околу 10-15% од продажната цена.