Како Том Круз ги спаси очилата Ray-Ban: Дали знаевте дека беа на работ на исчезнување во 80-тите?

Кога размислуваат за Том Круз, многу луѓе ќе го замислат познатиот актер во иконските авијатичарски очила за сонце Ray-Ban од филмот „Топ Ган“, но многумина не знаат дека тој беше одговорен за спасувањето на брендот кој беше на работ на истребување во 80-тите.
Приказната за Ray-Ban започна во 1937 година кога Bausch & Lomb развија авијатичарски очила за сонце за пилотите на американските воздухопловни сили. Моделот Wayfarer следеше во 1952 година, станувајќи симбол на бунт преку холивудските икони. Сепак, до крајот на 1970-тите, двата стила губеа во корист на понови, повпечатливи модели.
Во 1981 година, Ray-Ban продаде само 18.000 пара очила за сонце Wayfarer во текот на годината и размислуваше целосно да ја прекине линијата. Некогаш бренд што го дефинираше стилот, носен од Џејмс Дин и Одри Хепберн во 1950-тите, стана ирелевантен бидејќи модните трендови се оддалечија од нивните класични дизајни.
Соочен со затворањето, Реј-Бан потпиша договор за маркетинг на производи во 1982 година во вредност од 50.000 долари годишно. Стратегијата беше систематска: преплавување на Холивуд со очила за сонце Реј-Бан. Помеѓу 1982 и 1987 година, брендот се појавуваше во над 60 филмови и ТВ емисии годишно.
Статија во списанието GQ од 1982 година помогна да се зголеми продажбата на Wayfarer од 18.000 на 200.000 пара – значителен напредок, но сепак не доволен. Сепак, вистинскиот пробив се случи во 1983 година со Том Круз во филмот „Ризичен бизнис“.
Круз носеше Ray-Ban Wayfarers во текот на целиот филм (иако не, спротивно на популарното верување, за време на познатата танцова сцена). Кога „Ризична работа“ се појави во кината во 1983 година, Ray-Ban продаде 360.000 пара Wayfarer, што е зголемување од 2.000 проценти.
Три години подоцна, „Топ Ган“ го направи Ray-Ban безвременски. Ликот на Круз, Маверик, носеше класични очила за сонце Aviator, отелотворувајќи го американскиот хероизам и лежерната машкост. Продажбата на Aviator скокна за 40 проценти во седумте месеци по објавувањето на филмот.
Ефектот на Том Круз се прошири низ популарната култура. До 1986 година, Ray-Ban очилата беа насекаде: во „Miami Vice“, „The Breakfast Club“ и „Moonlighting“. Музичари како Мајкл Џексон, Мадона и Џорџ Мајкл ги направија нивни препознатливи модни додатоци.
До 1988 година, Bausch & Lomb продаваше 3-4 милиони модели Wayfarer годишно. Ray-Ban се трансформираше од компанија за очила што се бореше во културна институција.
Годишна инвестиција од 50.000 долари со малку рекламирање од Том Круз го трансформираше брендот што умираше во икона од повеќе милијарди долари.