Црвениот килим нема да биде ист по трикот на Бјанка Ценсори на Греми . Дали е ова нова ера?


Кан – Извинете, Бјанка Ценсори (и други познати личности инспирирани од нејзиниот контроверзен изглед на Греми наградите). Ако сакате да присуствувате на Кан оваа година, ќе мора да носите облека.

Илустративниот Кански филмски фестивал, кој започнува на 13 мај во Франција, го објави својот кодекс на облекување за оваа година – вклучувајќи експлицитна инструкција да не се носи ништо, па, експлицитно.

„Од причини за пристојност, голотијата е забранета на црвениот тепих, како и во која било друга област на Фестивалот“, пишува на веб-страницата на фестивалот.

Одредбата може да биде разочарување за некои познати личности, особено за оние кои неодамна направија бранови со ултра-откривачката мода на црвениот тепих, како  Ценсори, која се појави на црвениот тепих на Греми наградите во јануари со својот сопруг Је, поранешен Канје Вест, во целосно проѕирен фустан кој речиси го откриваше целото нејзино голо тело пред фотографите и сите други во близина.

Експертите за мода и социологија претходно изјавија за USA TODAY дека трендот на голотија заради голотија на црвениот тепих многу зборува за родот, агенцијата и моќта во нашата култура. Сепак, фактот дека се чини дека го достигна својот екстрем кај Ценсори и Је, може да сигнализира дека трендот конечно е пред исчезнување – и дека нов може да биде на хоризонтот.

„Единственото нешто на кое можете да сметате во модата е дека она што се качува мора да се спушти“, претходно изјави за USA TODAY Лорин Дивита, професорка по дизајн на облека и мерчендајзинг и авторка на книгата „Модно предвидување“. „На крајот, луѓето ќе се заморат и циклусот ќе се промени“.

Дали кодексот за облекување во Кан е сигнал за таа промена?

Значењето на голотијата на црвениот тепих

Голотијата е проблематична тема и честопати значи различни работи за различни луѓе. За некои, таа е симбол на сексуално јакнење и ослободување. За други, симбол на деградација и објектификација.

Експертите за мода и социологија претходно изјавија за USA TODAY дека, кога се испитува значењето на која било смела модна изјава, контекстот е клучен – а со голотијата не е ништо поинакво.

На пример, се сеќавате ли кога Роуз Мекгован носеше проѕирен фустан на доделувањето на MTV Video Music Awards во 1998 година? Една од првите големи застапници на холивудското движење #MeToo, Мекгован рече дека се одлучила за речиси гол изглед за да го врати чувството на агенција над своето тело откако била нападната од осрамотениот филмски продуцент, а сега осуден сексуален престапник, Харви Вајнштајн.

„Тоа беше моето прво големо јавно појавување откако бев сексуално нападната“, изјави таа за Yahoo! Entertainment години подоцна. „Беше како на крајот од „Гладијатор“ кога тој излезе и рече: „Не си ли забавувана?“ И ако ме погледнете, го направив тоа со моќ. Не го направив тоа со рака на колкот за да бидам секси.“

Таа доби многу критики за тоа во тоа време, но Мекгован рече дека нејзините критичари ја промашиле поентата. Некои од нејзините поддржувачи исто така: „Повеќето жени кои оддале почит или се облечеле некако така на црвениот тепих, тоа е пресметан, секси потег за да ги возбудат луѓето. Мојата беше како: „Ќе ти се поиграм со мозокот.“

Сепак, Је и Ценсори веројатно имале различни намери. Шира Тарант, професорка по студии за жени, род и сексуалност и авторка на „Индустријата за порнографија: Што треба да знаат сите“, претходно изјави за USA TODAY дека сликата на гола Ценсори покрај целосно облечениот Је веројатно имала за цел да ја сигнализира моќта на раперот врз неа.

Таран додаде дека не само што ја покажа моќта на Је врз Ценсори – туку ја покажа и неговата моќ врз вас, гледачите. На крајот на краиштата, никој на црвениот тепих на Греми не се согласил да ја види Ценсори гола кога таа решила да го соблече палтото. Ниту пак некој што отвори социјални медиуми таа недела, само за да биде бомбардиран со слики од моментот.

Дрес-кодот за облекување во Кан и зошто трендот на голотија можеби умира

Ако ви е преку глава од гледање голи или речиси голи изгледи на големите модни настани, најавата за Кан е сигнал дека голотијата заради голотија можеби е на пат да исчезне.

Со децении, се чини дека облеката во американската поп-култура станува сè пооткривачка – до тој степен што последното нешто што останува да се направи што е шокантно е да се појавите голи.

Без никаде да се свртите, модата можеби конечно ќе треба да пронајде нов тренд, нешто што Дивита го нарекува „нишало на модата“. Тоа е едно од единствените нешта на кои можете да сметате во инаку непостојана и непредвидлива индустрија – дека, откако еден тренд ќе се исцрпи, тоа значи дека неговата спротивност е веројатно на хоризонтот.

Ова не се случува само на црвените теписи; се менува и облеката во клубовите. На TikTok, се зацврсти нов моден тренд од генерацијата Z: носење долги, лелеави фустани – наречени „фустани на млекарки“ – надвор од клубовите. Кендал Џенер дури се чини дека се вклучила во тоа, привлекувајќи внимание во еден од овие типови фустани на првиот викенд на Коачела.

„Стигнавме до точка со клубската облека што сме толку навикнати на тесна, откривачка облека што сме уморни од неа“, изјави Дивита претходно за USA TODAY.

Истото се случи и со тесните фармерки, рече Дивита: Тие стануваа сè потенки и потенки сè додека, навидум одеднаш, повторно не се појавија панталони со широки и широки панталони.

Дали забраната за голотијата во Кан сега значи дека и тој тренд е завршен?

„Едно нешто што секогаш можеме да го знаеме е дека ништо во модата не трае вечно“, рече Дивита. „Секогаш е во флуктуација.“