Беше само прашање на време: WhatsApp воведува реклами

Секоја перцепција дека апликацијата се претвора во уште еден Фејсбук ќе предизвика негативни реакции кај корисниците, велат експертите


 

WhatsApp воведува три нови рекламни функции што ќе го променат начинот на кој се користи популарната апликација за пораки. Компанијата, исто така, ветува дека приватните пораки на корисниците нема да бидат допрени.

Платформата во сопственост на Мета нагласува дека новите реклами нема да се прикажуваат во приватни разговори, ниту пак содржината на тие пораки (која е заштитена со енкрипција од двата краја) ќе се користи за персонализирање на рекламите. Наместо тоа, WhatsApp ќе користи општи информации како што се земјата, градот, јазикот на корисникот, интеракциите со други реклами и каналите што ги следат корисниците за да им предложи содржина.

Корисниците кои ја поврзале својата сметка на WhatsApp со Фејсбук или Инстаграм ќе добиваат поперсонализирани реклами врз основа на податоците што веќе ги споделиле со другите платформи на Мета.

Реклами насекаде
Новите функции за рекламирање ќе бидат достапни во посебен дел од апликацијата наречен „Ажурирања“, кој се наоѓа на дното од апликацијата, одвоено од приватните пораки.

WhatsApp, кој тврди дека има 1,5 милијарди корисници ширум светот, ќе им овозможи на деловните корисници да ги промовираат своите канали во тој дел за да привлечат нови следбеници. Тие исто така ќе можат да наплаќаат претплати за дополнителна содржина, а WhatsApp ќе зема провизија од 10% од тие такси во иднина. Покрај тоа, продавниците за апликации како Apple и Google може да додадат свои такси во зависност од големината и структурата на бизнисот.

Компаниите ќе можат да прикажуваат реклами и во форма на ажурирања на статус, слично на Instagram Stories, што ќе доведе до разговор со бизнисот кога ќе се кликне на нив.

Експертот за социјални медиуми, Мет Навара, изјави за BBC дека Meta „поставува основа за евентуална монетизација на WhatsApp“. Но, тој додаде дека таков потег носи одредени ризици, особено на пазари како Велика Британија и Европа каде што WhatsApp првенствено се смета за едноставна апликација за пораки без интерес за реклами како оние на Facebook.

„Секоја перцепција дека апликацијата се претвора во уште еден Facebook ќе предизвика негативна реакција од корисниците“, рече тој.

Повеќе како Фејсбук и Инстаграм
Новите реклами јасно покажуваат обид WhatsApp да се усогласи повеќе со другите платформи на Мета, како што се Фејсбук и Инстаграм. Шефот на WhatsApp, Вил Каткарт, тврди дека тоа е „природно проширување на услугите за пораки“ и ја споредува новата насока со функциите што веќе постојат на апликации како Snapchat и Telegram. „Имаме приказни на Инстаграм, ги имаме на WhatsApp, а сега имаме начин деловните корисници да се промовираат на обете платформи. Веруваме дека тоа е добра работа“, рече Каткарт.

Навара, од друга страна, верува дека сето ова одразува поширок тренд: пад на интересот за јавно споделување содржина и враќање на корисниците кон поприватни форми на комуникација, како што се директни пораки и приказни.

„Мета се обидува да го претвори WhatsApp во платформа без корисниците дури и да бидат свесни за тоа. Ако се движи премногу брзо, или апликацијата стане само уште едно место за реклами, корисниците би можеле да изгубат интерес – или, уште полошо, доверба.“

WhatsApp неодамна се соочи со критики за воведување на трајно копче за алатката за вештачка интелигенција на Meta кое не може да се отстрани. Сепак, Cathcart нагласува дека никој нема да биде принуден да гледа реклами или да следи канали ако не сака. „Сакам да нагласам дека ова нема да влијае на вашето сандаче“, рече тој. „Ако го користите WhatsApp само за пораки, нема да гледате реклами“.

Иако признава дека делот „Ажурирања“ не е особено популарен во Велика Британија, Cathcart вели дека е многу пошироко користен во други делови од светот и дека компанијата ќе „ги следи повратните информации од корисниците“.

Запрашан за неможноста да се отстранат одредени функции, Cathcart одговори: „Не можете да го избришете копчето за канали, не можете да го избришете копчето за ажурирања, не можете да го избришете копчето за повици. Не сакаме апликација со многу поставки… тоа би ги комплицирало работите уште повеќе.“