Авион на „Луфтханза“ летал десет минути без пилот

Копилотот се онесвестил додека пилотот бил во тоалет, вратата од кабината не можела да се отвори


 

Лет на „Луфтханза“ со 205 патници поминал без пилот 10 минути минатата година откако копилотот се онесвестил додека бил сам во пилотската кабина, според новиот извештај на шпанскиот орган за истрага на несреќи.

Капетанот накратко ја напуштил пилотската кабина за да го користи тоалетот кога копилотот се онесвестил за време на летот од Франкфурт до Севиља, Шпанија, на 17 февруари 2024 година, се вели во извештајот на агенцијата.

Во извештајот се вели дека во тој момент на авионот „Ербас А321“ имало вкупно 199 патници и шест члена на екипажот.

Авионот продолжил да лета стабилно поради активниот автопилот, но копилотот ненамерно ги ракувал контролите, се вели во извештајот. Додадено е дека звуците што се во согласност со „ненадејната и тешка онеспособеност“ на копилотот биле снимени на диктафонот во овој период.

Контролорот на летање се обидел да го контактира копилотот до три пати, но немало одговор.

Во извештајот се вели дека капетанот се вратил од тоалетот и се обидел да ја отвори вратата од пилотската кабина со вообичаен код за отворање, кој ѕвони во пилотската кабина. Капетанот направил пет обиди за ова, а член на екипажот преку интерфон упатил порака до пилотската кабина. Без одговор, капетанот употребил код за итни случаи за да добие пристап и ја презел контролата врз авионот.

„Луфтханза“ за германската новинска агенција ДПА изјави дека е запознаена со извештајот од истрагата и дека и нејзиниот оддел за безбедност на летовите спровел истрага, објави Асошиетед прес. Компанијата не ги откри своите резултати, соопшти ДПА.

Копилотот добил прва помош од екипажот и од лекар, кој патувал како патник, се вели во извештајот. Копилотот се освестил и подоцна рекол дека се сеќава дека бил лекуван од екипажот и лекарот.

Капетанот одлучил да го пренасочи летот кон мадридскиот аеродром Адолфо Суарез Мадрид-Барахас, каде што слетал приближно 20 минути подоцна. Откако стигнал во Мадрид, копилотот бил префрлен во болница каде што останал неколку часа.

Истрагата утврди дека неспособноста на копилотот била симптом на претходно постоечка невролошка состојба за која тој не знаел дека ја има и која не била откриена за време на неговиот воздухопловно-медицински преглед, се вели во извештајот.

Медицинскиот сертификат на копилотот оттогаш е суспендиран, се додава во соопштението.

Шпанските власти го детализираа инцидентот како „вонредна околност“ и рекоа дека капетаните биле обучени за ситуации кога друг пилот ќе стане неспособен.

Иако ретко, се случуваат онеспособености за време на лет – вклучително и ненадејна смрт на пилотите. Шпанскиот орган соопшти дека идентификувал 287 неспособности на пилоти за време на лет во базата на податоци за извештаи за инциденти во транспортот, управувана од Европската комисија, во текот на периодот 2019-2024 година.