Архивите фрлаат нова светлина врз откривањето на Тутанкамон, 100 години подоцна


Златната маска на Тутанкамон, видена овде без брада, беше покриена со парафински восок од фотографот Хари Бартон за да ги замати рефлексиите

 

Гробницата на древниот египетски крал Тутанкамон во Луксор е едно од најпознатите откритија во модерната археологија.

Новата изложба во Бодлианските библиотеки на Универзитетот во Оксфорд – „Тутанкамон: Ископување на архивите“ – ја одбележува 100-годишнината од откритието на британскиот египтолог Хауард Картер и неговиот тим.

Драматично слики снимени од фотографот Хари Бартон, заедно со писма, планови, цртежи и дневници од архивата на Картер, фрлаат нова светлина врз приказната за 10-годишното ископување на гробницата, која беше првиот познат недопрен кралски погреб од древниот Египет.

Тие, исто така, ја оспоруваат перцепцијата на Картер како осамен херој, истакнувајќи го придонесот на многуте квалификувани египетски работници кои често се занемаруваат.

Неименувано египетско момче како модел носи тежок ѓердан со скапоцени камења од ковчег во гробницата на Тутанкамон, обединувајќи ги древниот и модерниот Египет. Неколку луѓе подоцна тврдеа дека токму тие се момчето. Меѓу нив беше и Хусеин Абд ел-Расул од Гурна, кој му помогна на тимот на Картер – но за никого од нив нема потврда
Оваа фотографија е меѓу серијата на изложбата. На неа се прикажани двајца надзорници и едно момче кои внимателно го демонтираат преградниот ѕид за да ја отворат погребната комора. Четворица египетски надзорници – Ахмед Геригар, Гад Хасан, Хусеин Абу Авад и Хусеин Ахмед Саид – беа именувани од Картер во неговите публикации во кои им се заблагодарува. Сепак, не е можно да се идентификуваат меѓу работниците на сликата
Д-р Даниела Розеноу, египтолог кој беше кокуратор на изложбата, вели дека повеќе од 50 локални работници биле ангажирани од Картер и дека на лице место имало уште десетици работници, вклучително и деца.
Иако нивните имиња не беа забележани, д-р Розеноу вели дека фотографиите го предизвикуваат колонијалниот стереотип за откритие од еден човек.
„Преку овие фотографии можеме да го видиме виталниот придонес [на Египќаните] и тоа јасно покажува дека она што го имаме овде е само еден дел од приказната“.
Оваа драматично и намерно поставена сцена покажува како тимот на Картер ги отвора вратите на позлатеното светилиште. Картер клечи, додека неговиот помошник Артур Календер и неидентификуван Египќанец стојат над него. Сликата помогна да се објави откривањето на гробницата низ целиот свет и да се промовира Картер како англиски авантурист.
Интимниот поглед на Бартон кон надворешниот ковчег на Тутанкамон се фокусира на венец од пченкарни цветови и лисја од маслинки што го красат челото на младиот крал. Набргу откако беше изложен, природните материјали се распаднаа. Нивното постоење сега е зачувано само преку оваа впечатлива слика.
Британскиот хирург Даглас Дери го направи првиот засек на мумифицираното тело на Тутанкамон за време на „научното испитување“ кое започна на 11 ноември 1925 година. Египетскиот колега на Дери, д-р Салех бег Хамди, стои од неговата десна страна. Картер, францускиот генерален директор на службата за антиквитети во Египет, Пјер Лакау и египетски службеник се исто така меѓу присутните.
Маската од чисто злато на Тутанкамон, пронајдена на неговото мумифицирано тело, беше еден од најпознатите иконски предмети откриени во гробницата
Картер го нарекол магацинот кој се наоѓа на исток од погребната комора како „Трезор“. На оваа фотографија, Бартон користи скриено осветлување за да произведе намерно морничав и драматичен ефект, истакнувајќи го светилиштето на богот Анубис.