Зошто е препорачливо да го менувате моторното масло по зимата


Периодот по зимата е еден од двата најдобри периоди од годината за промена на моторното масло. Тешките работни услови предизвикуваат деградација на маслото, а подготовката на вашиот автомобил за сезоната на долги, топли денови е гаранција дека ќе го одржувате во добра состојба.

Зимата е најтешкиот период од годината за погонски агрегат. Автомобилот е изложен на ниски температури и често се користи на начин што ја попречува механиката.

Маслото има најголемо влијание врз состојбата на моторот, но неговиот квалитет зависи од тоа како го користиме автомобилот.

Познато е дека двата најважни фактори кои многу влијаат на состојбата на моторното масло во зима се утринското палење и дневната километража. Во зима поголема е веројатноста да го користиме автомобилот на многу кратки растојанија, што значи дека маслото постојано се прегрева. Во него се акумулира вода, што предизвикува деградација и ја намалува нејзината ефикасност и улога во подмачкувањето на внатрешните компоненти.

Но, ладното палење и краткото возење не се единствената закана, особено кај модерните мотори. За нив поважен фактор е горивото што се акумулира во маслото. По утринското палење, моторот некое време работи на богата смеса, што значи дека има вишок гориво во цилиндрите. Горивото во неизгорена форма влегува во маслото и тече по ѕидовите на цилиндерот. На овој начин, со текот на времето и со секој таков старт, маслото полека ги губи првобитните параметри и значително ја намалува ефикасноста на подмачкувањето. Во садот за масло, наместо чисто моторно масло, имаме мешавина од масло и гориво, кое не само што не го штити моторот, туку пареите од таквата смеса предизвикуваат неконтролирано самозапалување во цилиндрите.

Нечистотијата и влагата го контаминираат маслото

Овде има одредена тензија, бидејќи од една страна сакаме да влеземе во автомобилот и веднаш да тргнеме, но од друга страна подобро би било моторот да се загрее правилно. И иако во пракса моторот ќе се загрее побрзо додека возите, ако возењето трае само неколку или десет минути, нема начин моторот да се загрее правилно и ефикасно да ги отстрани водата и горивото од маслото.

И навистина е тешко да се најде средина. Сепак, експертите препорачуваат менување на маслото особено по зимата, кога тоа е најголемата закана за одржување на моторот во добра состојба. Ова првенствено се однесува на постарите автомобили, каде што испарувањата се кондензираат и може да се видат на прачката за масло или под приклучокот за масло. Потоа гледаме слој од маснотии и тоа е еден од сигналите за механичарот да препорача промена на маслото.

Многу нечистотија влегува во моторот во зима. Иако ни се чини дека моторот вшмукува повеќе прашина во лето, во зима има речиси постојана влага и остатоци од сол на патот. Погледнете само колку е валкан автомобилот, дури и по кратко возење по автопат. Дел од она што го гледаме на предниот браник, хаубата или вратите, исто така, завршува во системот за довод, кој не е совршено затворен, а филтрите за воздух не го чистат 100 проценти. Потоа нечистотијата и влагата влегуваат во моторот и последователно го загадуваат маслото.


Затоа, нема подобро време за менување на маслото отколку после зимата, па дури и на крајот на зимата, кога мразот ќе се намали. Исто така, добра идеја е да го смените маслото наесен, кога тоа работи на високи температури неколку месеци во лето и може веќе да биде сериозно деградирано. Сепак, не секој вози доволно за да го менува маслото двапати годишно. Ако корисниците го прават ова само еднаш, како и многу возачи, тогаш се препорачува промена на пролет.

Маслото има повеќе улоги

Треба да се има на ум дека во модерен автомобил, маслото не е одговорно само за подмачкување на моторот или за отстранување на топлина. Маслото, исто така, го подмачкува лежиштето на роторот на турбополначот, влијае на животниот век на актуаторот за променливо време на вентилот (каде што постои таков концепт), а во некои дизајни, на временскиот ремен или ланецот.

Инаку, после зимата, добра служба ќе го прегледа целиот автомобил за оштетувања, што е многу честа појава во тој период. Исто така во однос на корозија, која може да ги нападне не само каросеријата и шасијата, туку и системот за сопирање, кој во овој период поретко се користи или суспензијата, која е постојано изложена на сол. Пролетта е едноставно најдобро време за прегледување и сервисирање на вашето возило.