Внимание: Оваа грешка на возачот доведува до сериозно оштетување на автомобилот


Можеби некому да му изгледа чудно, но едно истражување во Велика Британија еднаш покажа дека дури 81 процент од возачите таму не знаеле колку милји можат да поминат пред да го променат маслото, иако одржуваат соодветна количина на масло во моторот на автомобилот. е една од најважните работи поврзани со одржување на возилата.

Ненавременото менување на маслото има ризик од сериозно оштетување на возилото, а повеќето испитаници во истражувањето потоа открија дека случајно го проверуваат нивото на маслото.

Општо правило е дека маслото треба да се менува на секои 5.000 километри, кај старите автомобили или приближно на секои шест месеци, иако кај некои модерни автомобили тој рок може да биде многу подолг.

Многу производители пропишале сервисен интервал од 30.000 km. Тоа значи дека на секои 30.000 километри се врши мал сервис, односно промена на масло.

Станува збор за понови автомобили, кои користат само синтетичко масло. Исто така, станува збор за автомобили кои поминале „помала“ километража. Некои производители на автомобили и масла, како и сервисери, советуваат да се скрати интервалот за промена кога автомобилот поминува на пр. 200.000 км.

Различни типови на мотори користат различни масла, а времето помеѓу менувањето на маслото е обично специфично за секој автомобил. На возачите им се препорачува да ги проверат упатствата што доаѓаат со нивниот автомобил за да ги видат препораките на производителот за промена на маслото.

Процедурата за промена на маслото започнува со вклучување на моторот неколку минути за да се исчисти маслото и полесно да се исцеди. После тоа, автомобилот повторно се исклучува, а старото масло се исфрла со отворање на приклучокот што се наоѓа на дното на моторот. Потоа филтерот се чисти или менува, долниот приклучок се враќа на своето место, а новото масло се истура низ дупката на горниот дел од моторот.

По менувањето на маслото, треба да го проверите нивото на маслото и да извршите кратко тестирање на возилото пред да започнете долго патување.

Истражувањето, исто така, покажа дека Британците ги игнорирале предупредувачките светла на контролната табла, при што секој десетти испитаник признал дека го возел својот автомобил во моментов иако светил светло. Возачите обично го игнорирале светлото за да го одложат одењето кај механичарот, додека дури 26 отсто од нив знаеле што всушност значат различните предупредувачки светла.

– Кога ќе научите да возите, ги учите основите за одржување на автомобилот, од тоа како да го проверите нивото на маслото до тоа што значат предупредувачките сигнали на контролната табла. Да се ​​слушне дека толку многу возачи не се загрижени ако се вклучат овие сигнали, дури и ако знаат што значат, е шокантно знаење – изјави Мет Луис, претставник на веб-страницата Fixter.co.uk, која го спроведе истражувањето, пренесе Британецот Сонцето.

– Ако се запали некое предупредувачко светло, треба да отидете кај механичар што е можно поскоро. Значењето на овој сигнал не може да биде ништо добро, особено ако е црвено светло – додаде Луис.