Трамп става тарифи, возилата во САД ќе поскапат за 6.000 долари
Сите 10,2 милиони автомобили произведени во фабриките во САД минатата година се направени со значителен број увезени делови, главно од Канада и Мексико

Цените на автомобилите ќе се зголемат за илјадници долари поради царините на Трамп. Тоа ќе се случи многу брзо. Цените на автомобилите во САД ќе почнат да растат многу наскоро – можеби во следните неколку недели.
Тоа е затоа што претседателот Доналд Трамп уште еднаш ги објави плановите за тарифи од 25% за увезените автомобили и делови кои ќе стапат на сила на 3 април, потег што ќе ги зголеми трошоците за производство на сите автомобили што се продаваат во Соединетите Држави – и увозни и оние што се произведуваат во американски фабрики – за илјадници долари.
Тие дополнителни трошоци брзо ќе ги зголемат цените на автомобилите доколку стапат на сила тарифите. Претходните планови за тарифи беа паузирани или одложени двапати.
„Ќе биде скапо“, рече Иван Друри, директор за увид на Edmunds.com. Тој рече дека тоа ќе биде непријатен шок што може да дојде многу порано отколку што мислат повеќето луѓе, дури и пред некои од автомобилите што сега ќе чинат повеќе за производство да пристигнат во нивните локални дилери.
„Прерано е да се каже колку“, рече тој. „Но, тоа ќе биде неколку илјади долари, ако не и повеќе“.
Ако производителите на автомобили се откажат од понудата за автомобилски заеми со субвенционирана каматна стапка од 1,9%, тоа ќе ги намали нивните трошоци, но ќе ги зголеми трошоците за купувачите на автомобили за 6.000 до 7.000 долари по автомобил, додаде Друри.
Иако тарифите имаат за цел да го поттикнат производството во САД со тоа што купувачите ќе се насочат кон автомобили од американско производство, автомобилите што се произведуваат во американските фабрики сепак ќе бидат погодени со царини. Тоа е затоа што не постои такво нешто како целосно американски автомобил. Сите 10,2 милиони автомобили произведени во фабриките во САД минатата година се направени со значителен број увезени делови, главно од Канада и Мексико.
„Просечната домашна содржина е конзервативно проценета на само 50 отсто и веројатно е поблиску до 40 отсто“, се вели во информативниот лист објавен во средата од администрацијата на Трамп. Така, „американски“ автомобил кој чини 40.000 долари за да се се направи може да биде погоден со тарифи од 5.000 долари бидејќи половина од неговите делови доаѓаат од други земји.
Трамп во средата во Овалната соба предвиде дека цените на автомобилите ќе паднат поради царините.
„Ќе видите дека цените се намалуваат, но тоа ќе се намали конкретно затоа што тие ќе го купат она што ние го правиме, поттикнувајќи ги компаниите, па дури и земјите со компании да дојдат во Америка и да градат“, рече Трамп.
Но, експертите од индустријата го очекуваат спротивното: цените ќе се зголемат за производителите и клиентите. Проценките за влијанието на тарифите врз трошоците за производство се движат помеѓу 3.500 и 12.000 долари или повеќе по возило, во зависност од моделот, според Anderson Economic Group, тинк-тенк со седиште во Мичиген.
„Денес веројатно нема возило на пазарот што не би било засегнато во некоја форма или начин од тарифите“, Питер Нагл, автомобилски економист за С&П.
Другото големо влијание врз цените може да дојде од значително помалата достапност на автомобили.
Производителите на автомобили најверојатно ќе го намалат производството на автомобили додека чекаат да видат дали тарифите ќе се покажат како краткотрајни. Тие, исто така, може да бидат загрижени дека дополнителните трошоци за тарифите би можеле да ги ценат некои потенцијални купувачи. Намалената понуда на нови автомобили може сама по себе да ги зголеми цените. (Си-Ен-Ен)