Што се кинеските „градови – сунѓери“ и зошто не ги запираат поплавите?


Кина беше погодена од разорни поплави во последниве недели, поплавувајќи градови и предизвикувајќи смртни случаи и штети на инфраструктурата, но ова покрена прашања за ефективноста на иницијативата „град сунѓер“ од 2015 година, насочена кон намалување на ризикот од поплави.

Иницијативата беше покрената за да се зголеми отпорноста на поплави во големите градови и подобро да се искористи дождовницата преку архитектонски, инженерски и инфраструктурни прилагодувања.

Но, градовите сè уште се ранливи на обилни дождови. Само во јули, поплавите и поврзаните геолошки катастрофи предизвикаа 142 смртни случаи и исчезнувања, уништија 2.300 домови и предизвикаа директни економски загуби од 15,78 милијарди јуани (2,19 милијарди долари), соопшти во понеделникот кинеското Министерство за вонредни ситуации.

Кина долго време се обидува да го подобри начинот на кој се справува со екстремните временски услови и да ги направи населените градови помалку ранливи на поплави и суши.

Иницијативата „град – сунѓер“ е дизајнирана за подобро искористување на „решенија засновани на природата“ со помало влијание за подобра дистрибуција на вода и подобрено одводнување и складирање.

Овие решенија вклучуваа употреба на пропустлив асфалт, изградба на нови канали и езерца, како и обновување на мочуриштата, со што би се подобрила и урбаната средина.

Според податоците од 2018 година, 641 од 654 големи и средни градови во Кина биле подложни на поплави, а 180 од нив се соочуваат со ризици од поплави секоја година.

Студиите покажуваат дека многу локални пилот иницијативи започнати досега имаа позитивен ефект. Но, имплементацијата досега беше непроменета. Во 2015 и 2016 година беа избрани вкупно 30 пилот градови да бидат претворени во „град – сунѓер“. До минатата година, само 64 од 654 градови во Кина подготвија закони за спроведување на насоките за „град – сунѓер“, изјавија истражувачите во јануари.

Истражувачите рекоа дека владата досега посветувала „минимално внимание“ на изградбата на градови – сунѓери и повикаа што поскоро да се подготви националното законодавство.

Но, и во целост да се спроведат мерките за град – сунѓер, тие не би можеле да ги спречат овогодинешните катастрофи.

Женгжу во провинцијата Хенан беше еден од најентузијастичките пионери во изградбата на град – сунѓер, издвојувајќи речиси 60 милијарди јуани за програмата од 2016 до 2021 година. Но, проектот не можеше да се справи со најсилниот дожд забележан во 2021 година.

Експертите веруваат дека сунѓерестата градска инфраструктура може да поднесе само 200 милиметри дожд дневно. Во екот на невремето што го зафати Пекинг кон крајот на јули, врнежите на една станица достигнаа 745 милиметри во текот на три и пол дена. Во јули 2021 година, повеќе од 200 мм дожд падна за само еден час во Женгжу.