Психолозите советуваат како да се награди дете за одличен успех

Летните распусти се во тек, а многу ученици веќе ги добија своите сертификати. Додека некои сè уште гордо се сеќаваат на своите добри оценки, други можеби не ги постигнале очекуваните резултати. Во такви ситуации, родителите често се прашуваат дали треба да ги наградат своите деца со пари за нивниот успех и како да реагираат кога нивните оценки не се најдобри? Семејниот психолог Нина Грим и детскиот психолог д-р Нико Хилеман одговараат на овие прашања, пишува Билд.
Дали децата треба да бидат наградени со пари?
Според д-р Хилеман, оценките се првенствено повратни информации за детето, а не за родителите. Првото прашање што родителите треба да го постават е, дали детето е само среќно со својот успех? Нина Грим се согласува. Таа објаснува дека наградувањето има ист принцип како и казната, може да функционира краткорочно, но ретко води до посакуваната, трајна мотивација за учење. Наградата во форма на пари може да донесе моментална радост, но не стимулира внатрешна желба за знаење. Затоа таа лично се залага против наградување на сертификати со пари.
Колку е соодветно?
Доколку детето изрази желба да го прослави успехот со парична награда, психологот смета дека и ова е прифатливо. Важно е самото да одлучи како сака да ги прослави добрите резултати. Износот на наградата зависи од ресурсите на семејството и возраста на детето. Грим предлага некои приближни износи:
Оценки од пониско основно училиште: од 2 до 5 евра за оценка A, од 1 до 3 евра за оценка A.
Ученици од 5 до 7 одделение: од 5 до 10 евра за оценка A, од 3 до 5 евра за оценка A.
Од 8 одделение па натаму: од 15 до 30 евра за оценка A, од 7 до 20 евра за оценка A.
Дали постојат подобри награди од парите?
Експертите се согласуваат дека заедничкото славење на успехот е подобра опција од парите. Д-р Хилеман советува родителите да обезбедат поддршка со искрено слушање, поставување прашања и заедничко извршување активности. Нина Грим ја нагласува важноста на разговорот. Кога ќе пристигне извештајот, родителите треба да одвојат време да постават прашања како: „Со која оценка сте најзадоволни?“ или „Што би сакале да подобрите?“ и „Како можеме да ви помогнеме?“ Ова ја поттикнува амбицијата на детето.