Ова беше првиот американски носач на авиони


USS LANGLEY (CV-1) има посебно место во поморската историја како прв носач на авиони на САД. Пуштен во употреба на 20 март 1922 година, овој брод го означи почетокот на ерата на поморската авијација во американската морнарица. Името го добила по Семјуел Пиерпонт Ленгли, пионер во авијацијата и трет секретар на институцијата Смитсонијан. Пред да стане симбол на иновациите, Ленгли започна како USS Jupiter (AC-3), носач на јаглен од класата Proteus, пуштен во употреба во 1913 година.

Вака изгледал бродот пред да стане носач на авиони
Преобразувањето во носач на авиони започна во 1919 година во поморскиот бродоградилиште Норфолк во Вирџинија, каде на Јупитер му беше дадена палуба за полетување и слетување долга 162 метри. Оригиналните складишта за товар, дизајнирани за јаглен, идеално служеа како хангари за авиони.

Ленгли влезе во историјата на 17 октомври 1922 година, кога поручникот Вирџил Ц. Грифин го изведе првото полетување од палубата на американски носач, а неколку дена подоцна командантот Годфри де Курсел Шевалие го изведе првото движечко слетување. Овие настани ја поставија основата за операции базирани на оператори.

Ленгли беше повеќе експериментална платформа отколку борбен брод. Во текот на 1920-тите и 1930-тите, тој се користел за обука на пилоти и тактички развој, и го задржал својот пионерски турбоелектричен погон од ерата на Јупитер, иако неговата брзина била скромни 15,5 јазли.

Го уништија Јапонците
Интересно е што го доби прекарот „Вагонски капак“ поради неговиот необичен изглед, а исто така беше место на првото ноќно слетување на носач во 1925 година и автогир слетување во 1931 година.

За време на Втората светска војна, Ленгли учествуваше во раните операции во Пацификот. На 27 февруари 1942 година, додека ги превезувал ловците Curtiss P-40 во Јава, бил нападнат од јапонски бомбардери во близина на Тјилатјап. Силно оштетен, екипажот го напуштил, а сојузничките разурнувачи го потонале за да спречат да падне во рацете на непријателот. Од 300 членови на екипажот, само 16 загинале.

Моментот на уништување
Наследството на Ленгли живее во историјата на поморската авијација. Иако не беше најмоќниот брод, неговата улога во развојот на техники и стратегии за носачи на авиони беше клучна за идните генерации на поморските сили.