Најмалку 13 луѓе се самоубија поради скандалот со британската пошта

Најмалку 13 луѓе се самоубија во скандалот со поштата во Велика Британија во кој речиси 1.000 вработени беа неправедно гонети и осудени за наводна измама, а всушност беа жртви на грешка во компјутерскиот систем, според извештај објавен од Associated Press и објавен од бројни медиуми.
Други 59 лица размислувале за самоубиство поради случајот, кој се смета за една од најголемите грешки во правдата во модерната британска историја.
Од околу 1999 до 2015 година, стотици луѓе кои работеле во поштата биле неправедно осудени за кражба, измама и лажно сметководство, врз основа на податоци од неисправен ИТ систем. Некои завршиле во затвор или банкротирале. Други ги загубиле своите домови, здравје, бракови или биле изолирани од своите заедници.
Иако поштата е во државна сопственост, таа работи како приватна компанија. Проблемите со нејзиниот систем се познати со години, но обемот на неправдата стана јасен дури минатата година, кога телевизиска драма за случајот се појави во насловите и предизвика бран поддршка за жртвите.
Главниот виновник беше софтверот Horizon, развиен од јапонската компанија Fujitsu, кој поштата го воведе во филијалите пред 25 години за да го автоматизира сметководството на продажбата. Кога системот покажа дефицити, поштата ги обвини менаџерите на филијалите за проневера и ги принуди да ги вратат парите. Но, во реалноста немаше дефицити. Тоа беа лажни дефицити.
Според извештајот, околу 1.000 лица беа гонети и осудени врз основа на неточни податоци. Владата Во меѓувреме, поштата воведе закон за поништување на пресудите и ветување обештетување за жртвите.
Вилијамс рече дека некои високи поштенски работници знаеле – или требало да знаат – дека Horizon има недостатоци. „Поштата ја одржува фикцијата дека нејзините податоци се секогаш точни“, рече тој.
Џо Хамилтон, поранешен менаџер на филијала и еден од главните активисти, рече дека извештајот го покажува обемот на ужасите на кои биле подложени.
Претседателот на Поштата вети дека жртвите ќе бидат обесштетени.
„Поштата не ги послуша менаџерите на филијалите и како организација ги изневеривме. Менаџерите и нивните семејства страдаат со години“, рече Најџел Реилтон. „Им требаше премногу долго да си го исчистат името и да добијат правда.“
Ова е првиот извештај од истрага предводена од владата, која има моќ да бара докази од сите вклучени страни. Се очекува продолжение, кое ќе ја испитува одговорноста за надгледување на системот и потенцијално ќе ги именува одговорните.