Мојата љубов со Боуви- тоа е овој парфем Love Memoir, вели Иман


САД– Дури и во мрачно попладне во средината на август, додека во долината долу лебдат силни облаци од бура, панорамскиот поглед на планините Каткил (во близина на Њујорк) од дневната соба на Иман е неверојатен како на врвот на светот. Гледањето кон зелениот пејзаж низ прозорците од подот до таванот е слично на носење огромен пар двогледи.

„Хмм. Не сум сигурна дека ќе го видиме зајдисонцето денес“, вели Иман, која седи на нејзината кружна трпезариска маса пред лаптоп. Таа е облечена во долга наметка испечатена со црни и жолти цветови од шафран кои потсетуваат на цвеќињата кои растат покрај ѕид од полиња надвор. 

Кога Дејвид Боуви почина од рак на црниот дроб на 10 јануари 2016 година, на 69-годишна возраст, светот тагуваше по смртта на една икона. Излив на тага од обожавателите и пријателите на Боуви се прошири низ целиот свет. Но, за Иман, која наеднаш остана без својот сопруг, по 24 години брак, болката и загубата ги трпеше меѓу ѕидовите на домот што двојката го делеше во северниот дел на Њујорк, веднаш надвор од Вудсток, каде Боуви го заврши својот последен албум.

„Откако го нема, ми беше многу тешко да дојдам овде. Секогаш бев тажна“, вели таа, потсетувајќи се на нејзиниот последен значаен спомен со Боуви во куќата: собир на Денот на благодарноста со нивната тогашна ќерка тинејџерка Лекси, сега 20, неговиот син од претходниот брак, Данкан Џонс и сопругата на Џонс, Роден.

„Би дошла можеби шест дена во годината. И секогаш кога доаѓав, едвај чекав да заминам“, додава Иман. Но, во март 2020 година, таа го наполни автомобилот со работи  и го напушти нејзиниот стан во Вест Вилиџ со моделот и активистка Бетан Хардисон, нејзината долгогодишна пријателка, и отиде во куќата. Како што се протегаше заклучувањето и деновите станаа недели, па месеци, така таа беше совладана од чувства на нерешена тага.

„Да се ​​биде тука значеше дека не можев да избегам од тоа што се чувствувам. Морав да седам со мојата тага, да се соочам со неа, да поминам низ неа“, вели таа. „И тоа е она што ова место го направи за мене. Тоа буквално ме спаси“.

Супермоделот и претприемач за убавина оттогаш е на приватен пат кон емоционално закрепнување, во шумата. Додека се шетаме по нејзиниот преден тревник, Иман застанува за да ми покаже неколку мали камени столбови сместени меѓу дрвјата: „Дејвид отсекогаш би рекол дека во античко време, овие кули се користеле за навигација за да им се даде на луѓето да знаат дека се на вистинскиот пат“. 

Нејзините  постојани прошетки стана многу смирувачки ритуал секој ден.

„Тоа беше начин да се почести неговиот спомен, но и потсетник дека сум на вистинското место, дека ова“, вели таа, запирајќи, „беше мојот вистински простор“. Тие, исто така, го инспирираа најгордиот потфат на Иман во продуктивноста на пандемијата: килибарно стаклено шише исполнето со нејзиниот прв мирис, љубовно писмо за нејзината врска со Боуви.

„Многу пати ме замолија да пишувам за Дејвид и нашата љубов. Но, мојот омилен автобиограф е тој што кажува се. Нема да ви кажам сè“, вели таа, местејќи го малиот златен ѓердан што го носи името на нејзиниот покоен сопруг. „И така, ова е мојот начин“.

Голем дел од епската романса на Иман и Боуви е бескрајно митологизирана. И тие двајца изгледаа предодредени да се вкрстат. Боуви се заколна дека е љубов на прв поглед кога беше запознаен со Иман од заеднички пријател во 1990 година, а додворувањето што следеше беше дел од бајките на славните. Кога ја запросил една година подоцна, Боуви изнајмил чамец на реката Сена во Париз, тајно организирајќи светлата на секој мост да се креваат додека минуваат. Иман се сеќава на секој последен детаљ од денот на нивната венчавка во летото 1992 година, исто така – интимна церемонија одржана во скромна црква во Фиренца, која беше проследена со прием во замок на Медичи од 16 век – вклучително и парфемот Fracas на Роберт Пиге што таа гоносеше. „Јас не изневерувам со моите мириси“, вели 66-годишниот модел чија запрепастувачка убавина сè уште речиси го запира срцето.

„Мирисот е толку емотивна работа, па кога требаше да го направам мојот прв, мораше да биде правилно“.

Наречена Love Memoir, парфемната вода – која е ексклузивно достапна на HSN – комбинира белешки што се читаат како поглавје од заедничкиот живот на Иман и Боуви. Ветиверот, мирисот што го носел денот кога се запознале и секој ден потоа, е избалансиран со примеси на бергамот и капина, кои потсетуваат на италијанското село каде што се венчале.

„Фиренца ми беше толку многу на ум во текот на процесот на формулирање на мирисот бидејќи зајдисонцето горе ме потсети на времињата што ги поминавме во Тоскана“, вели Иман, која го презеде проектот со претставниикот на Calvin Klein и коосновачот на Batallure Beauty, Робин Барнс-МекНил.

„Сите сеќавањата се вратија “, продолжува таа, истакнувајќи дека на пакувањето е испечатено со карактеристична сцена на зајдисонце што таа самата ја наслика. Има и трага од ружа, почит на британското наследство на Боуви.

„Знаете, тој отсекогаш сакал да се врати во Англија“, вели таа. „Значи, кога дојдовме овде, се уверив дека има чувство на Англија – на пример, ништо во градината не е премногу структурирано“.

Наоѓајќи се на 50 хектари, имотот беше скриен скапоцен камен кога Иман наиде на него во 2011 година. Боуви го сакаше Вудсток додека го снимаше својот 22 студиски албум, Heathen (2002), во блиското студио Allaire, а локацијата ги означи сите соодветни полиња за познатиот пар : на кратко возење од градот, тој беше достапен додека беше соодветно осамен и можеше да функционира како креативно одморалиште и простор за забава за нивното семејство и пријателите, од кои неколку веќе се преселиле нагоре. Боуви беше особено маѓепсан од шумата со етерични бели брези – неговото омилено дрво, вели Иман – што ја опкружуваше скромната куќа од 70-тите години. „Тие имаа намера тоа да биде нивниот вечен дом, местото каде што ќе бидат кога ќе бидат стари “, вели Хардисон, кој има куќа во близина.

Кејптаун, 1995

Исполнета со еклектичен микс на ликовна уметност, антиквитети и артефакти од целиот свет, самата зграда – елегантна структура со дрвени облоги со поделени нивоа, обоена во црна боја – совршено синхронизирано ја повторува приказната за еден пар. Познатиот портрет на „Вог“ снимен од Брус Вебер од Иман и Боуви како краде бакнеж на плажата во Кејптаун е една од првите работи што ќе ги видите кога ќе поминете низ импресивен сет од рубин црвени двојни врати и ќе влезете во просторот за живеење со отворен план. Соба, каде што две елегантни западноафрикански столчиња, со потекло од Сенегал, стојат еден до друг – едната издлабена со лицето на крал, а другата кралица. На врвот на кујнските кабинети има ред од глазирани земјени садови од Бали, каде што парот бил на меден месец еден месец.

„Да се ​​видат двајца луѓе кои беа креативно на иста страница, навистина на иста страница, е многу ретко“, вели Том Филиција, дизајнер на ентериер кој работеше со Иман и Боуви на реновирање и украсување на просторот. „Тие имаа многу слична естетика, која мислам дека веројатно ја изградија заедно. Никогаш не се работеше за тоа да се биде светкав. Изборите што ги правеа секогаш беа евокативни и интересни и динамични и внимателни“.

„Никогаш не бев таа личност што ќе рече: „О, тој е со мене“, но неговото присуство е дефинитивно тука“, вели Иман, отворајќи ги вратите на терасата за да го пропушти планинскиот воздух. „Ноќе, кога ќе се стемни, само ги гледате белите екстремитети на брезите. Има нешто духовно и магично затоа што изгледа како да се војници, како да ве чуваат вас“, продолжува таа. „И тогаш помислувам, да, тој е тука“. (Вог)