Како го направивме | КАКО БЕА СОЗДАДЕНИ ВАЖНИ УМЕТНИЧКИ ДЕЛА (3)

„Јуритмикс“: Како ја направивме Sweet Dreams (Are Made of This)

„Се разделивме како двојка, но продолживме со музиката“ ... Дејв Стјуарт и Ени Ленокс во 1983 година

Гардијан

„Во видеото ставивме крава за да ја означиме реалноста. Таа мочаше насекаде“

Во ова продолжение пренесуваме како била снимена феноменалната песна на британскиот бенд „Јуритмикс“ –  Sweet Dreams (Are Made of This). Групата составен од два члена, Дејв Сјуарт и Ени Ленокс, беше во очај и депресија кога се распадна нивниот неуспешен бенд „Туристи“. Оваа песна снимена во домашно студио главен сингл од истоимениот албум издаден во 1983 година. Песната беше апсолутен хит која се слуша со истата страст и ден-денес.

 

* * * * *

 

Дејв Стјуарт, автор на песната

Ени и јас отидовме во Австралија со бендот „Туристи“, но тој се распадна и на крајот седевме во хотел во Вага Вага. Имав мал црн и жолт Wasp синтисајзер и правев диџериду звуци. Кога Ени почна да пее, си помисливме: „Можеби би можеле да правиме чудна и експериментална електронска музика?

На летот за дома се разделивме како двојка, но продолживме со музиката, носејќи ја опремата во половен трајлер за коњи. На една журка свиревме за четири луѓе, се возевме дома во текот на ноќта во снегот и моравме да го запреме автомобилот. Беше 6 часот наутро и Ени плачеше. Сфатив дека ни треба соодветна опрема, па отидовме да го видиме менаџерот на банката. Седеше во неговата канцеларија, ние бевме оваа чудна двојка. Јас ја презедов акцијата. Ени не. Неверојатно, тој ни позајми 5.000 фунти.

Не можев да почнам да работам со ниту едно парче од новата опрема. До тој момент, Ени беше целосно депресивна. Таа беше свиткана на подот во фетална положба кога успеав да го направам овој бит и риф. Таа одеднаш рече: „Што е тоа по ѓаволите?“ и скокна и почна да свири на другиот синтисајзер. Помеѓу дуелите на двата синтисајзери ги имавме почетоците на Sweet Dreams (Are Made of This).

Тоа беше џогернаутски ритам, но не беше песна. Набргу, Ени го направи ова запрепастувачко галамење кое започна: „Слатки соништа се направени од ова…“ Беше воодушевувачко, но депресивно, па затоа предложив делот „држи ја главата горе, продолжи понатаму“ за да биде повозбудливо.

Мислевме дека направивме нешто чудесно, па бевме разочарани од првичните реакции на другите луѓе на тоа. Од дискографската куќа рекоа дека нема рефрен, па затоа не го гледаа како сингл. Но, кога радио диџеј во Кливленд продолжи да го пушта од албумот, неговите студиски телефони светнаа. Куќата попушти, таа беше глобален хит и број 1 во САД.

Луѓето се збунија за видеото кое постојано беше на МТВ. Сакав да дадам коментар за музичкиот бизнис, но и да направам нешто малку перформанс – чудно и сонливо. Така, ја исмеавме салата за состаноци на дискографска компанија во студио на улицата „Вардур“ и ставивме крава во неа, за да ја означи реалноста. Таму бевме: Ени и јас легнавме на маса, и оваа крава, која мочаше насекаде.

„Тоа не е среќна песна… Се трудев да бидам спротивно од клишето на пејачката. Сакав да бидам силна како маж“: „Јуритмикс“ за време на настапот во „Палатата“ во Холивуд во 1983 година

 

Ени Ленокс, текстописец

Излезевме од крајот на „Туристите“ претепани и со модринки. Бевме масовно во долгови и наидов на вистински чудовишта во музичкиот бизнис. Живеев во толку многу кревети и бев очајно несреќна. Преживеавме, некако, но беше тешко. Се чувствував како да сме во свет на соништата, дека што и да бркаме никогаш нема да се случи. Сето ова се прелеа во Sweet Dreams.

Од таа прва линија, тоа не е среќна песна. Темно е. „Од ова се направени слатки соништа“, во основа велам: „Погледнете ја нашата состојба. Како може да се влоши?“ Се чувствував многу ранливо. Песната беше израз на тоа како се чувствував: безнадежно и нихилистички.

„Патував низ светот и седумте мориња, сите бараат нешто“ беше за тоа како сите ние сме во оваа постојана состојба на барање. Се работи за преживување на светот. Тоа не е толку нормална песна колку чудна мантра која се врти наоколу, но некако стана наша тема.

Сакавме нашите визуелни изјави да бидат силни и моќни, бидејќи знаевме дека ќе бидат таму засекогаш. На видеото носев костум со скратена коса. Се трудев да бидам спротивно од клишето на пејачката. Сакав да бидам силна како маж, еднаква на Дејв. Носењето перики и нивното вадење беше за чувствата што жените ги создаваат за да станат прифатливи или убави за мажите, за отстранување на маските и како ништо од тоа не е реално.

Луѓето не секогаш го сфаќаа тоа или не ја разбираа иронијата на тоа. Поради репликите како „Некои од нив сакаат да те искористат… некои од нив сакаат да бидат злоупотребувани“, луѓето мислат дека се работи за секс или садо-мазо, и воопшто не се работи за тоа. Очигледно, тоа е најпогрешно слушаната лирика во британскиот поп. Луѓето мислат дека пеам: „Слатките соништа се направени од сирење“.