Гугл ќе вгради вештачка интелигенција во својот веб-пребарувач
Веб-гигантот Гугл најави дека во резултатите од пребарувањето ќе прикажува и одговори генерирани со помош на вештачка интелигенција.
Ова е една од најголемите промени на веб-пребарувачот на Гугл во последните 25 години, пренесува француската новинска агенција АФП. Новата функција првично ќе биде достапна за корисниците на прелистувачи во САД, но се очекува наскоро да биде достапна и на друго место.
Новата функција за прелистување веб наречена ВИ преглед (UI Preview) ќе биде достапна за корисниците во САД почнувајќи од оваа недела, објави извршниот директор на Гугл, Сундар Пичаи, на настан во Калифорнија во вторникот. Тој додаде дека функцијата наскоро ќе биде достапна во други земји и достапна за повеќе од милијарда луѓе.
Резултатите од пребарувањето на Гугл сега ќе понудат резиме на врвот на страницата, генерирана од вештачката интелигенција Џемини. Вообичаените резултати од пребарувањето ќе бидат наведени под ова резиме. Одговорите на вештачката интелигенција ќе содржат кратки резимеа на наодите со линкови до веб-изворите кои ги дале информациите.
„Можете да прашате сè што можете да помислите или треба да направите – од истражување до планирање и идеи – и Гугл ќе се погрижи за тоа“, рече Лиз Рид, шеф на тимот за пребарување на Гугл.
Со промената, Гугл се справува со зголемениот притисок од конкурентните пребарувачи со вештачка интелигенција, како што е Perplexity и гласините дека OpenAI, кој стои зад алатката ChatGPT, развива сопствен веб-пребарувач, според АФП. Пребарувањето разговори со вештачка интелигенција е исто така достапно на Фејсбук, Инстаграм и Вотсап, овозможувајќи им на корисниците да најдат информации без да користат пребарување на Гугл.
Според АФП, некои корисници ги фалат овие алтернативи на услуги, велејќи дека нудат многу потранспарентно искуство за прелистување на Интернет. Креаторите на онлајн содржини и помалите издавачи, од друга страна, се загрижени за промената, плашејќи се дека корисниците повеќе нема да кликнуваат на веб-локациите за да најдат информации.
Истражувачката компанија Гартнер процени дека веб сообраќајот генериран преку пребарувачите ќе се намали за 25 проценти до 2026 година поради воведувањето на алатки за вештачка интелигенција.
Бидејќи бизнисот на Гугл во голема мера зависи од рекламирањето што го внесува во неговиот пребарувач, има сугестии дека интеракциите со вештачка интелигенција во стилот на ChatGPT би можеле да влијаат на неговиот бизнис. „Откривме дека луѓето со преглед на вештачка интелигенција почесто го користеа Search и беа позадоволни од резултатите“, рече Рид.
Таа рече дека компанијата, исто така, наскоро ќе започне со тестирање на употребата на вештачка интелигенција во пребарувањето базирано на видео како извор на прашања. Така, на пример, корисниците би можеле да снимаат видео од расипан уред и да побараат од Гугл да го дијагностицира и да даде совет како да го поправи.
Ваквите мултимодални прашања беа, исто така, меѓу главните моменти на презентацијата на моделот за вештачка интелигенција GPT-4o во понеделникот. Тоа е најновото ажурирање на моделот GPT 4, кој може да креира содржина или да разбира команди во форма на глас, текст или слики, наведува АФП.
Како и OpenAI, Гугл исто така покажа како неговата вештачка интелигенција може да ја препознае околината со помош на камера за паметен телефон, меѓу другото.
Создавањето уште попаметни дигитални асистенти слични на луѓето ќе стане следната фокусна точка во трката на компаниите за развој на генеративна вештачка интелигенција. Според извештаите на американските медиуми, Епл се приближува кон договорот со OpenAI за користење на ChatGPT можностите на ајфон. Епл би можел да го претстави договорот следниот месец на специјален настан во Калифорнија, според АФП.