Американците се исцрпени од политичките вести. Гледаноста на телевизиите паѓа

Анкетата на АП покажа дека 7 од 10 демократи велат дека се повлекуваат од политичките вести. Кај републиканците6 од 10 почувствувале потреба да се одморат малку


Гледање во ресторан на телевизиската дебата меѓу Камала Харис и Доналд Трамп во Мајами, Флорида (Фото: АП)

 

Како демократ кој се нурнал во политичките вести за време на претседателската кампања, Зиад Ауналах има многу заедничко со многу Американци по изборите. Тој е исклучен.

„Луѓето се ментално исцрпени“, рече Ауналах (45) од Сан Диего. „Сите знаат што доаѓа и ние само земаме одмор малку време“.

Телевизиските рејтинзи – и сега нова анкета – јасно го илустрираат феноменот. Околу две третини од возрасните Американци велат дека неодамна почувствувале потреба да ја ограничат медиумската потрошувачка во врска со политиката и владата поради преоптоварување, според истражувањето на Центарот за истражување на односи со јавноста Асошиетед прес-НОРЦ.

Помал процент од Американците го ограничуваат времето за вести за конфликтите во странство, економијата или климатските промени, се вели во анкетата. Политиката се издвојува.

Изборните вести на Си-Ен-Ен и МСНБЦ му одземаа премногу време на Сем Гуд пред изборите, рече 47-годишниот електричар од Линколн, Небраска. „Последното нешто што сакам да го гледам во моментов е интерегнумот“, рече Гуде, демократ кој не е фан на новоизбраниот претседател Доналд Трамп.

Анкетата, спроведена на почетокот на декември, покажа дека околу 7 од 10 демократи велат дека се повлекуваат од политичките вести. Процентот не е толку висок за републиканците, кои имаат причина да ја слават победата на Трамп. Сепак, околу 6 од 10 републиканци велат дека почувствувале потреба да се одморат малку, а уделот за независните е сличен.

Разликите се далеку поостри за телевизиските мрежи кои ги консумираат политичките вести.

По изборната ноќ до 13 декември, гледаноста на МСНБЦ во ударен термин беше во просек 620.000, што е за 54% помалку од предизборната публика оваа година, соопшти компанијата Нилсен. Во исто време, просекот на Си-Ен-Ен од 405.000 гледачи е намален за 45%.

На каналот Фокс њуз, омилена информативна мрежа за фановите на Трамп, постизборниот просек од 2,68 милиони гледачи е зголемен за 13%, рече Нилсен. Од изборите, 72% од луѓето кои гледаа една од тие три кабелски мрежи навечер гледаа Фокс њуз, во споредба со 53% пред денот на изборите.

Постизборниот пад за фановите на кандидатот кој губи не е нов тренд за мрежите кои станаа силно идентификувани како партиска публика. МСНБЦ имаше слични проблеми откако Трамп беше избран во 2016 година. Истото беше и со Фокс во 2020 година, иако тоа беше комплицирано од гнев: многу од неговите гледачи тогаш беа огорчени од клучниот изборно прогласување на Џо Бајден за победник во Аризона и бараа алтернативи.

МСНБЦ имаше свои проблеми со гневот откако неколку гледачи на „Утринска Џо“ се вознемирија што водителите Џо Скарборо и Мика Бжежински го посетија Трамп непосредно по неговата победа минатиот месец. Сепак, иако рејтингот на емисијата е намален за 35% од денот на изборите, тоа е помал пад од рејтингот на мрежата во ударен термин.

Си-Ен-Ен посочува дека иако страдаше во гледаноста на телевизијата, нејзиниот стриминг и дигитален рејтинг се конзистентни.

МСНБЦ може да се утеши во историјата. Во претходните години, рејтингот на мрежата се враќа кога депресијата по загубата на изборите ќе се подигне, кога новата администрација ќе ја преземе функцијата, луѓето кои се противат често бараат место за собирање.

„Ќе се вратам кога ќе започне шоуто за кловнови“, рече Аунлах. „Немате избор. Без разлика дали сакате да го слушнете или не, тоа се случува. Ако се грижите за вашата земја, немате друг избор освен да обрнете внимание“.

Анкетата покажува дека Американците сакаат помалку да зборуваат за политика од јавните личности воопшто. По изборната сезона каде поддршката од познати личности како Тејлор Свифт станаа наслови, истражувањето покажа дека Американците се со поголема веројатност да не одобруваат отколку да одобруваат познати личности, големи компании и професионални спортисти кои зборуваат за политиката.

Некои од Американците кои во последно време се оттргнаа од политичките вести, имаа и совети како повторно да се вклучат.

МСНБЦ секогаш ќе има тврдокорна публика од мразители на Трамп. Но, ако мрежата сака да ја прошири својата публика тогаш мора да зборувате за прашања и мора да престанете да зборувате за Трамп.

Кетлин Кендрик, 36-годишна застапничка за продажба од Гранд Џанкшн, Колорадо, која е регистрирана независна гласачка, рече дека слуша многу луѓе кои гласно ги изговараат нивните политички мислења за работата. Таа сака поголема длабочина кога гледа вести. Голем дел од она што го гледа е еднострано и плитко, рече таа.

„Добивате приказна, но само дел од приказната“, рече Кендрик. „Би било убаво кога би можеле да ги добиете двете страни и повеќе да истражувате“.

Ауналах, слично, бара поголема длабочина и разновидност. Тој повеќе не е заинтересиран „да го гледа лутиот човек од аголот како ми вика“, рече тој. (АП)