„Зара“ воведува продажба на половна облека


„Зара“, еден од најголемите трговски синџири во светот и лидер во брендирањето „брза мода“, направи храбар чекор кон одржливост и менување на модниот пејзаж со воведување на продажба на облека од втора рака. Овој шпански гигант, дел од групацијата Inditex, внесува промени во своите продавници за да одговори на барањата на потрошувачите и еколошките трендови кои промовираат поодговорна потрошувачка.

„Брзата мода“ по која Зара стана позната често е критикувана поради нејзиното влијание врз животната средина. Масовното производство и краткорочните трендови во модната индустрија создаваат огромни количини текстилен отпад, што доведува до зголемено загадување на животната средина. Како што потрошувачите стануваат сè повеќе еколошки свесни, големите брендови мора да одговорат на нивните барања за одржлива мода.

Зара“ го препозна овој тренд и реши да развие нов бизнис модел кој вклучува дел од втора рака во своите продажни стратегии. Овој тренд, кој е се поприсутен во индустријата, може да помогне да се намали негативното влијание врз животната средина, а во исто време да им овозможи на клиентите да уживаат во препознатливите квалитетни парчиња облека, по пристапни цени.

Мода во согласност со времето

„Зара“ за прв пат го тестираше концептот за продажба на половна облека на пазарот во Велика Британија. Клиентите сега имаат можност да ги продаваат своите стари парчиња „Зара“ преку специјализирани платформи, како и да купуваат користена облека во одбрани продавници и преку онлајн продажба. Овој потег претставува голем чекор напред за брендот, кој традиционално се фокусира на брзото производство на нови колекции секоја сезона.

Главната цел на продажбата на половна облека е да се намали отпадот од текстил и да се продолжи животниот век на алиштата. „Зара“ го користи овој модел за да им овозможи на своите клиенти да бидат дел од еколошкото движење, а сепак да уживаат во носењето модерни и достапни парчиња.

За да го олесни купувањето и продавањето на половни алишта, Zara разви сопствена онлајн платформа каде што корисниците можат лесно да објавуваат и пребаруваат огласи за половни стоки. Платформата функционира според принципот на класични локации за препродажба, но со акцент на брендот „Зара“, кој ја гарантира довербата на клиентите. Оваа платформа овозможува брзо пребарување на големини, бои и стилови, како и преглед на состојбата на артиклите за продажба.

Освен што придонесува за намалување на отпадот, „Зара“ преку овој нов бизнис модел сака да стане синоним за одржлива мода. Модните гиганти како „Зара“ не можат да го игнорираат зголемениот притисок врз брендовите да бидат „еколошки свесни“. Продажбата на облека од втора рака не само што дава можност за заштеда на пари, туку и ги поттикнува луѓето да размислуваат како модата може да се следи „на поодговорен начин“.

Реакциите на клиентите и модните експерти на овој потег на „Зара“ во најголем дел беа позитивни. Потрошувачите ја ценат можноста повторно да ја користат облеката и да и дадат нов живот, додека активистите за заштита на животната средина гледаат на потегот како чекор во вистинската насока кон поодржлива модна индустрија. „Зара“, пак, се стреми да балансира помеѓу зачувувањето на својот препознатлив стил и иновациите во бизнисот.