Во силни турбуленции на авион над Хаваите повредени 11 лица

Турбуленцијата била толку силна што патниците кои не биле врзани летале низ авионот. Тешко повредени и три стјуардеси


Внтарешноста на авионот по турбуленциитте

 

Силни турбуленции го потресоа летот од Феникс, Аризона, до Хонолулу на хаваите во неделата, при што тешко беа повредени 11 лица во, како што официјален претставник на „Хаваиан ерлајнс“ го нарече изолиран и необичен настан.

Џон Снук, главен оперативен директор на авиокомпанијата, рече дека авиокомпанијата не доживеала „инцидент од ваква природа во поновата историја“. Летот бил полн, превезувал 278 патници и 10 членови на екипажот, рече тој за време на попладневната прес-конференција.

Џим Ајрланд, директор на Итната медицинска помош во Хонолулу, рече дека 20 лица се префрлени во болници, вклучително и 11 лица за кои се смета дека се во тешка состојба.

Најмалку едно лице било пријавено дека било онесвестено, но сите пациенти биле будни и зборувале кога пристигнале во болниците, рече тој.

Пациентите се здобија со исеченици, вклучително и на главата, како и џумки и модринки. Некои луѓе имаа гадење и повраќаа како резултат на екстремни движења, рече тој. Вкупно 36 лица добија третман.

 „Исто така сме многу среќни и се чувствуваме среќни што немаше смртни или други критични повреди. И, исто така, многу се надеваме дека сите целосно ќе закрепнат“, рече Ајрланд.

Снук рече дека три стјуардеси биле меѓу оние кои биле пренесени во болниците.

Патничката Кејли Рејес изјави за „Хаваи њуз нау“ дека нејзината мајка штотуку седнала кога се појавиле турбуленциите и немала можност да го закопча безбедносниот појас.

„Таа полета и удри во таванот“, рече Рејес.

Снук рече дека имало внатрешно оштетување на авионот за време на турбуленциите. Знакот на појасот беше означен во тоа време, иако некои од повредените не го носеа, рече тој.

Томас Вон, метеоролог од Националната метеоролошка служба во Хонолулу, рече дека имало метеоролошки совет за бури со грмотевици кои го опфаќале Оаху и областите што би ја вклучиле патеката на летот во моментот на инцидентот.

Авиокомпанијата беше свесна за временската прогноза и нестабилниот воздух и временските услови, но немаше предупредување дека конкретниот дел од воздухот каде што се случија турбуленциите „беше на кој било начин опасен“, рече Снук.

Тој не знаеше колкава височина изгубил авионот за време на турбуленциите, велејќи дека тоа ќе биде дел од истрагата.

Ербасот „А330-200“ почна да се спушта веднаш по турбуленциите и екипажот прогласи вонредна состојба поради бројот на повреди во авионот, рече тој. Контролорите на летање му дадоа приоритет на авионот да слета.

Авионот ќе биде подложен на темелна проверка и одржување, најмногу за да се поправат компонентите во кабината, рече Снук.

Снук рече дека може само да шпекулира дали некои патници ги удриле главите, но тоа најверојатно се заснова на повредите и оштетувањето на облогите на кабината.

„Ако го немате појасот, останувате таму каде што сте додека авионот се спушта и на тој начин се случуваат тие повреди“, рече Снук.

Истрагата ќе испита кои други мерки се преземени, освен вклучувањето на знакот за врзување на појасот, за да се осигура дека патниците биле приковани, рече тој.

Во 2019 година, 37 патници и членови на екипажот на летот беа повредени кога авион на „Ер Канада“ од Ванкувер до Сиднеј наиде на интензивни турбуленции околу два часа пред Хаваи. „Боингот 777-200“ бил пренасочен во Хонолулу, каде на повредените им била укажана помош. Триесет лица се пренесени во болници, а девет се со тешки повреди.

Повеќето луѓе ги поврзуваат турбуленциите со силни бури. Но, најопасниот тип е таканаречената турбуленција на чист воздух. Овој феномен може да се појави во мрачните цирусни облаци или дури и во чист воздух во близина на грмотевици, бидејќи разликите во температурата и притисокот создаваат моќни струи на воздух што брзо се движи.

Авионите можат да пловат во турбуленции на чист воздух без предупредување. (АП)