Во Болоња брзината ја ограничија на 30 км/час, возачите незадоволни


 

Златарот Серџо Балдаци беше на пат кон работа во центарот на Болоња во средата наутро кога забележал два сообраќајни полицајци кои држеле знаци кои укажувале на максималната брзина од 30 километри на час.

Балдаци возел со стабилни 25 км/ч, па мислел дека поминал. Додека го продолжил патувањето, забрзал, но налетал на друга полициска патрола, овојпат држејќи камери за брзина.

Балдаци сега е познат по тоа што е првиот човек во градот Емилија-Ромања кој бил погоден со казна за брзо возење, откако лидерите го донесоа овој жестоко оспоруван концепт Città 30 (Град 30) во обид да ги намалат сообраќајните несреќи, како и загадувањето на воздухот и бучавата. Казните започнуваат со 36 км/ч.

Болоња е првиот голем град во Италија кој донесе ваква мерка, која се однесува на нејзината мрежа на главни урбани патишта.

„Знаев дека тоа е првиот ден на правилото, но сепак, одев само со 39 километри на час и сега го држам медалот затоа што бев првиот казнет“, изјави Балдаци за „Гардијан“. „Навистина е малку смешно“.

Тој брзо ја плати казната од 29 евра, бидејќи ако не се подмири во рок од пет дена, таа се зголемува на 42 евра.

Ограничувањето од 30 километри на час предизвика гнев кај некои возачи во градот, каде што градоначалникот Матео Лепоре веќе го забрани сообраќајот од областа околу градската „крива кула“, наречена Гарисенда, додека се вршат тестови поради стравувањата дека средновековната структура се навалува малку премногу несигурно.

На она што локалните весници го нарекоа „Денот Д“, поворка од автомобили го запре сообраќајот во знак на протест, додека таксистите се заканија дека ќе ги покачат цените како одговор на принудени да возат побавно. Протест на возачите пред градското собрание е планиран за петок попладне – ако времето дозволи – додека десничарските противници на Лепор подготвуваат референдум на оваа тема.

„Во моментов има многу гнев во Болоња“, изјави Андреа Спетоли, еден од организаторите на протестот. „Прашањето не е само казнувањето – овој закон целосно ги менува животите“.

Спетоли рече дека е преплавен со повици од луѓе кои велат дека новото ограничување на брзината ги доцни, без разлика дали пристигнуваат на работа или ги оставаат децата на училиште. „Еден работник ми рече дека повеќе нема време да вози дома за ручек, па мора да се задоволи со сендвич“, додаде Спетоли.

Претходното ограничување на брзината беше 50 км/час.

Возачите на автобуси, исто така, изразија загриженост дека помалата брзина може да го наруши возен ред, додека други тврдат дека ако внимателно треба да внимаваат на нивниот брзиномер наместо на патот, може да се зголемат несреќите.

Администрацијата на Лепор се инспирирала од други европски градови, вклучувајќи ги Брисел, Париз и Грац во Австрија, која има слична мерка од 1992 година. Повеќе од половина од патиштата во Лондон имаат ограничување од 20 милји на час, што е еквивалентно на 32 км/ч.

Поддржувачите на потегот на Болоња тврдат дека возачите постепено ќе се приспособат на промената како што направија на други места, и дека ќе биде потребно време мерката да вроди со плод.

„Која е цената што треба да се плати за зголемена безбедност, помалку сообраќај, помалку бучава и загадување?“, рече групата Болоња30.

Валентина Ориоли, советник на Болоња за мобилност и јавни простори, рече дека администрацијата е убедена дека возењето со 30 километри на час ќе донесе придобивки за градот. Таа рече: „Како што беше докажано во другите градови кои ја имаат оваа мерка со години, контролите и санкциите ги засегаат сите учесници во сообраќајот бидејќи функционирањето на Град 30 навистина зависи од тоа сите да ги следат правилата“.