Внимавајте! Дестинации каде туристите често се измамени – на листата и една популарна земја за Македонците

Туризмот е еден од секторите најподложни на измами, при што измамите се зголемуваат за 18 проценти во текот на летната сезона и за 28 проценти во зимската сезона во 2024 година, според извештајот на Економскиот институт Мастеркард.
Бројот на туристи расте од година во година, а со тоа, секако, и ризиците од бројни измами на одредени популарни дестинации.
„Ризиците од измама значително варираат од град до град. Во некои дестинации, измамите доаѓаат претежно од туристички агенции, додека во други, измамите се почести во угостителството или услугите за храна и пијалоци. Така, на пример, во Лос Анџелес, поголемиот дел од местата каде што гледаме измами се поврзани со храна“, истакнува Дејвид Ман, главен економист за Азиско-пацифичкиот регион на Економскиот институт Мастеркард за CNBC.
Најмногу пријавени измами се регистрирани во: Канкун (Мексико), Ханој (Виетнам), Дака (Бангладеш) и Бангкок (Тајланд).
Од друга страна, патниците во Сан Франциско, Даблин, Сеул, Будимпешта и Единбург доживеале најмалку измами во туризмот.
Најчести видови измами по дестинација
Туристички агенции: Највисоки ризици се пријавени во Хонг Конг (70 проценти од измамите), Њу Делхи (64 проценти), Барселона (64 проценти) и Канкун (48 проценти).
Измами со такси: Најчести во Џакарта (66 проценти), Бангкок (48 проценти), Истанбул (39 проценти) и Лондон (34 проценти). Тие најчесто вклучуваат лажни трошоци, скриени трошоци или прескапи цени.
Ресторани и храна: Во Лос Анџелес и Њујорк, измамите поврзани со храна (доцнења, прескапи услуги) сочинуваат 75 проценти и 63 проценти од сите извештаи, соодветно. Ова вклучува додавање неовластени бакшиши или кражба на информации од кредитни картички на туристите.
Сместување: Лажните огласи за изнајмување се особено распространети во Пукет (Тајланд, 39 проценти) и Анталија (Турција, 35 проценти).
„Бидете особено внимателни кога се качувате во такси во Истанбул, каде што измамите се вообичаени, како и во Тајланд, каде што постои можност да останете без сместување поради лажни реклами“, предупреди Ман.