Супермаркет на иднината претставен во Виена
На Технолошкиот факултет во Виена беше претставен супермаркет на иднината во кој со помош на најновите технологии класичните продажни простории се трансформираат во технолошки напредни локации.
Срцето на овој концепт е интелигентен систем за купување – паметна количка што им олеснува на клиентите да ги најдат производите што ги сакаат. Фокусот е на работа со технологии кои се користат секојдневно: камери на паметни телефони и таблети за препознавање лица и производи, внатрешна навигација, веб и мобилни апликации. Менаџерите на супермаркетите можат да управуваат со сите производи преку административниот панел.
Во овој вид на продажба се застапени сите области на информатичката технологија, од вештачка интелигенција и аналитика на податоци, преку софтверско инженерство и архитектура до облак услуги и безбедност. Новите посетители на супермаркет можат да се регистрираат преку веб-апликацијата и, на пример, да креираат списоци за купување. Корисниците можат автоматски да се регистрираат за купување кога ќе дојдат во супермаркет.
Користејќи претходно креиран список за купување во апликацијата, можете да ја пресметате и најбрзата рута низ супермаркет. Тековната слика од камерата на паметната количка се споредува со 3Д модел на супермаркет за да се одреди позицијата на количката. Количката потоа ги насочува потрошувачите кон производите во супермаркетот.
За да купи производ, корисникот едноставно треба да го постави пред камерата, која автоматски го препознава и го додава на сметката. Кога ќе заврши купувањето, плаќањето се врши директно во кошничката. Доколку на купувачот му се брза, тој може да се движи низ супермаркетот без паметна количка и да ги користи сите функции директно преку веб апликацијата на неговиот мобилен телефон.
Експертите во Виена работат на проектот за паметни супермаркети од есента 2022 година. Можностите се бескрајни, а научниците со нетрпение очекуваат да продолжат да работат на овие и други идеи со студенти и истражувачки соработници. На пример, вистинското искуство за купување може да се прошири и во дигиталниот простор. Зголемената реалност може да помогне во потрагата по храна во супермаркетот што одговара на одредена диета или нетолеранција на храна.