Роботаксите на GM повеќе не смеат да возат по улиците на Сан Франциско – закана се
Регулаторите на Калифорнија ја одзедоа лиценцата за услугата роботакси во сопственост на Џенерал Моторс (ГМ), откако открија дека нејзините автомобили без возачи кои неодамна почнаа да превезуваат патници низ Сан Франциско, претставуваат закана. Одделот за моторни возила ја суспендираше услугата на неодредено време само два месеци откако друг државен регулатор, Комисијата за јавни комунални услуги, одобри проширување што вклучуваше 24-часовно возење низ Сан Франциско.
Одобрувањето уследи по серијата протести, вклучително и оние на полицијата и пожарникарите кои тврдеа дека возилата без возач го попречуваат итниот сообраќај за време на фазата на тестирање. „Круз“, услуга роботакси во сопственост на Џенерал моторс, беше принудена да ја прекине својата работа откако беше проценето дека неговото роботакси претставува „неразумен ризик за јавната безбедност“.
Регулаторот не елаборираше за конкретните причини за суспензијата, но овој потег доаѓа по серијата инциденти кои предизвикаа загриженост. На почетокот на овој месец, робот-таксито на „Круз“ прегази пешак кој беше удрен од друго возило управувано од луѓе, јавува Асошиејтед прес.
Увид на несреќата во која загина пешак
Од „Круз“ во изјава потврдија дека неговите роботски такси престанале да работат во Сан Франциско. Тие објавија дека продолжуваат да соработуваат со државните и федералните регулатори во нивната истрага за несреќата на 2 октомври во која учествуваше робот такси наречен Panini.
Во таа незгода пешакот се здобил со повреди опасни по живот. „Круз“ нагласи дека неговите инженери ја истражуваат несреќата и работат на подобрување на одговорот на роботаксите „на овој тип исклучително ретки настани“. За време на суспензијата, „Круз“ сепак ќе може да се потпира на возилата со автономниот режим, но со човек кој седи на возачкото седиште и ја презема контролата секогаш кога нешто ќе тргне наопаку.
Тоа е мерка на претпазливост која со години им дозволува на десетици компании да тестираат технологија за автономно возење низ Калифорнија. Додека „Круз“ е суспендиран, други роботски такси со кои управува Waymo продолжуваат да возат низ градот. Waymo, кој започна како таен проект во рамките на Google пред повеќе од една деценија, нуди услуги за роботакси во Феникс во последните три години.
Тие ја тестираат услугата во голем број градови
Одлуката за суспензија е значаен удар за GM и неговите амбициозни цели за „Круз“. Производителот на автомобили од Детроит предвиде дека „Круз“ ќе генерира приход од милијарда долари до 2025 година, што ќе биде огромен скок од приходите од 106 милиони долари минатата година.
„Круз“ ја тестира и роботската такси услуга во Лос Анџелес, каде веќе има протести против него, како и во Феникс и Остин. Дури и пред да биде објавена одлуката за суспензија, се чинеше дека роботаксито на „Круз“ е тргнато во погрешна насока.
Група роботи такси запреа и го блокираа сообраќајот во петокот вечерта во популарната населба во Сан Франциско помалку од 48 часа откако добија одобрение да ги прошират операциите во градот. Водачите на градот последователно побараа поништување на одлуката што му дозволуваше на „Круз“ да наплаќа за возење без возач низ градот.