Работа од дома: Пет грешки кои ѝ пречат на вашата кариера


Во 2020 година, многу вработени навикнати да работат во канцеларија беа принудени да се префрлат на работа од дома. Затоа, прашањето е крајно релевантно денес: дали е реално да напредувате во вашата кариера додека работите од дома? Експертите споделуваат мислења во студијата на „Мари Клер“ кои грешки не треба да се прават во комуникацијата со раководството и како да се изгради вистинската стратегија за работа што ќе ви помогне да добиете унапредување со работа од далечина.

Самоизолацијата неколку месеци им овозможи на канцелариските работници да ги ценат придобивките од работата од далечина. На некои професионалци толку многу им се допадна овој формат на работење што решија да не брзаат назад во канцеларијата, туку да ја разгледаат можноста за полно работно време од далечина. Истражувањето спроведено во април 2020 година покажа дека 42 отсто од вработените во Русија немаат ништо против да работат од далечина, барем од време на време, а некои од нив би сакале да работат на тој начин континуирано. Главната грижа меѓу повеќето е дали ќе страдаат изгледите за кариера при работа од далечина. Менаџерите имаат тенденција да мислат дека домашната атмосфера го релаксира и го одвлекува вниманието на вработениот од работа – ова на крајот води до понеквалитетно извршени задачи во споредба со кога вработениот е буквално во видно поле на раководството. Затоа, пред сè, се соочувате со задача да го разбиете овој мит, а потоа да покажете иницијатива за извршување нови задачи и желба да преземете дополнителна одговорност.

Људмила Кислова, раководител на човечки ресурси во КФЦ Русија и ЗНД, зборува за грешките што можат да станат пречка за постигнување на посакуваното унапредување при работа од далечина.

Грешка 1. „Ги решавам сите прашања по пат на електронска пошта, не сакам да се јавувам, и непријатно ми е да ја вклучам видео-камерата“.

Кога работите од далечина, дискусијата за главните проблеми и задачи се спроведува преку е-пошта и работни разговори во мрежи и платформи на Интернет. Дигиталните канали ви помагаат брзо да одговорите на какви било прашања, но вашата комуникација со колегите ја прави безлична. Затоа е важно во комуникацијата да ги примените оние алатки што ќе го потсетуваат вашиот менаџмент и колегите  дека сте жива личност преку вашиот изглед, говор, емоции и реакции. Користете видео и телефонски повици секогаш кога е можно. Заради вас и вашите колеги, барајте видео повици наутро. Вашиот елегантен изглед ќе му каже на менаџерот дека сте подготвени за работа и со помош на изрази на лицето и интонации ќе демонстрирате борбеност. Ако таков „радикален“ предлог не наиде на одговор, тогаш разговарајте за можноста за неделни повици. Со нивна помош ќе ги презентирате своите достигнувања и нови идеи, како и ќе воспоставите лична комуникација со менаџерот.

 

Грешка 2. „Ако задоцнам со задачата, сè е во ред. Ќе го испратам кога ќе можам “

При работа од далечина станува полесно да се види кој од вработените е навистина зафатен, а кој само имитира таква активност. Затоа, навременото и точно исполнување на обврските секогаш мора да останат ваш приоритет. Првото нешто што ќе треба да направите е да се докажете како дисциплиниран професионалец на кој не му е потребна надворешна контрола. Ова можеби звучи неправедно, но многумина веруваат дека телекомуникациите по дифолт се помалку ефикасни. Истражувањето на Гартнер од март 2020 година покажа дека 76 отсто од вработените кои работат од далечина не се сигурни во својата продуктивност, и покрај успешните минати задачи и резултати. Кога работите од дома, треба да бидете двојно повнимателни во управувањето со вашето време, бидејќи искушението да ве се одвлече вниманието од работа со домашните обврски или омиленото ТВ-шоу или серија е навистина големо.

Грешка 3. „Ако шефот мисли дека работам добро и можам да постигнам повеќе, тој самиот ќе ми понуди нова позиција“.

Запомнете дека активните вработени често постигнуваат повеќе од нивните поискусни, но молчеливи колеги, така што растот на кариерата зависи многу од вашата иницијатива. Ако мислите дека сте подготвени за унапредување, не чекајте да ве понудат – кажете му на вашиот менаџер за вашите намери. Дури и ако ве одбијат, барем ќе ги изјавите своите желби и амбиции. Исто така, голем број големи компании, како што е КФЦ, имаат практика да развиваат индивидуални планови за кариера или кариерни атласи што ги покажуваат потенцијалните можности за кариера на еден вработен. Консултирајте се со колегите од Одделот за човечки ресурси за тоа што треба да се стори за да се премине на следното ниво – кои компетенции треба да се развијат и кои програми за обука или развој треба да се совладаат. Обрнете внимание на уште една подеднакво важна точка – вистинскиот момент да разговарате за вашето унапредување.. Ако компанијата работи добро и нејзината позиција на пазарот е стабилна, тогаш не двоумете се да побарате време за разговараат со вас. Ако компанијата доживува криза или намалување на трошоците, тогаш може да вреди да се одложи дискусијата за подобри времиња.

Грешка 4. „Мојот менаџер веќе знае што можам да направам и колку добро работа“

Ако скромноста ве спречува да зборувате за вашиот напредок и достигнувања, тогаш има големи шанси да бидете унапредени дури по неколку години, па иако сега добро си ја извршувате работата. Мошне често резултатите од вашата работа треба да бидат презентирани во вистинското светло на вашето раководство, затоа воведете правило да ги споделувате вашите достигнувања со шефот еднаш неделно за време на разговор или во писмена форма. Накратко опишете ги задачите извршени во текот на неделата, забележете го напредокот на клучните проекти или укажете на областите за кои е потребно негово/нејзино внимание. Нагласете го влијанието на измените кои виет сте ги предложиле врз бизнисот – ова ќе му помогне на шефот да ги осознае вашите заслуги за целата компанија.

Грешка 5. „Немам време да учам, а и зошто – и онака имам доволно задачи“

Во врска со масовниот трансфер на канцелариски работници на работа од далечина во контекст на пандемијата, многу компании ги пренесоа своите иницијативи во онлајн формат. Стана можно да се учествува во веб-обуки, осеминари и едукативни програми без да го напуштите домот. Размислете кои вештини и компетенции треба да ги „напумпате“ за посакуваната позиција – и испланирајте ги соодветните часови во вашиот календар. (БГНЕС)