Патничкиот авион во Токио добил дозвола за слетување пред сударот

Во исто време авионот на крајбрежната стража, наводно имал дозвола за полетување на истата писта


Остатоците од изгорениот „ербас“

 

Патничкиот авион кој се судри со авион на крајбрежната стража во катастрофалната несреќа на аеродромот Ханеда во Токио добил дозвола да слета, соопштија директорите на „Џапан ерлајнс“, додека полицијата наводно се подготвувала да испита дали несреќата вклучувала професионално невнимание.

Пет лица во авионот на крајбрежната стража загинаа, но сите 379 патници и членови на екипажот побегнаа на безбедно по итни лизгања неколку минути пред „ербасот“ да биде зафатен во пламен во вторникот.

Јапонскиот јавен радиодифузен сервис НХК соопшти дека дознал за несогласувања меѓу извештаите за несреќата дадени од контролата на летање и капетанот на авионот на крајбрежната стража. Првиот го ослободи авионот на ЏАЛ за да слета на пистата Ц кај Ханеда и му кажа на помалиот авион да застане пред истата писта, соопшти НХК, цитирајќи неименуван извор од Министерството за транспорт.

Извор од крајбрежната стража, сепак, изјави за радиодифузерот дека нејзиниот пилот имал дозвола за полетување.

Запрашан на брифинг доцна во вторникот дали летот обезбедил дозвола за слетување од контролата на летање, официјалните лица на авиопревозникот рекоа: „Нашето разбирање е дека е дадено“.

Но, ЏАЛ и Министерството за транспорт одбија директно да коментираат за размената меѓу контролорите на летот и двата авиони, повикувајќи се на тековната истрага.

На снимката од контролната кула на Ханеда, очигледно направена во моментите пред судирот, достапна на страницата што емитува сигнали за воздушниот сообраќај во живо, може да се слушне глас кој го советува летот на ЏАЛ „да продолжи да се приближува“.

Властите почнаа да ги проверуваат јагленосаните остатоци и пистата за индиции додека Ханеда повторно отвори три од четирите писти во средата. На затворената писта, изгорената лушпа на патничкиот авион сведочеше колку авионот се приближил до катастрофа.

Капетанот на авионот на крајбрежната стража – кој превезуваше помош во регионот погоден од силниот земјотрес на Нова година – беше единствениот преживеан, но се здоби со сериозни повреди. Уште петмина во авионот загинаа.

На снимката во вторникот се гледа како избива огнена топка и густ црн чад кој доаѓа од под авионот набргу по слетувањето и застанал на носот откако му откажал предната опрема за слетување.

Во видеото објавено на Икс, може да се видат патниците како се спуштаа по лизгалки на надувување додека пламенот изби од задниот дел на авионот.

Додека авионот бил евакуиран, десетици противпожарни возила се обиделе да го изгаснат пламенот, но набрзо бил целосно зафатен и биле потребни осум часа за да се изгасне пожарот.

„Штом слетавме, се слушна тресок. И забележав пожар кој се издигнува од десната страна“, изјави еден патник за НХК. „Беше жешко во авионот и, да бидам искрен, мислев дека нема да преживеам“.

Една жена со мало дете рече: „Мислев дека слетавме нормално. Но, тогаш сфатив дека мирисам чад. Погледнав надвор и веќе гореше. Требаше да ја заштитам ќерка ми. Тоа беше единственото нешто на мојот ум“.

 

Патниците биле евакуирани за само 90 секунди, што е процедурата за вакви големи несреќи. Добра околност е што тие не се обидувале да го земат рачниот багаж што може да го одолговлечи спасувањето.

Пред вторникот, Јапонија со децении немаше доживеана сериозна комерцијална авионска несреќа. Несреќата се случи неколку недели откако глобалната авио индустрија доби нови предупредувања за безбедноста на пистите.

„Ербас“, француската компанија што го произведе авионот на ЏАЛ, соопшти дека ќе испрати тим од специјалисти за да им помогне на јапонските власти во истрагата. Иследниците од Британија, каде што се произведуваа двата мотори на Rolls-Royce Trent XWB, требаше да им се придружат.

Во 1985 година, џамбо џет на ЏАЛ кој леташе од Токио до Осака се урна во централниот регион Гунма, при што загинаа 520 патници и членови на екипажот. Тоа е најсмртоносната авионска несреќа во светот со еден лет. (Според агенциите)