Овогодинешниот саем за автомобили во Минхен ќе го означи судирот на европските и кинеските брендови


Кинеските и европските производители на автомобили ќе се соочат на германскиот саем за автомобили следната недела, во услови на сè пожестока битка за пазарот во која етаблираните гиганти како што е Фолксваген мора да се натпреваруваат со новите предизвикувачи – кинескиот BYD, но и производителите во подем како што се GAC и Changan.

Овогодинешниот IAA Mobility, најголемиот европски биенален саем за автомобили, доаѓа во време кога европските производители бележат лоши резултати во Кина – најголемиот пазар на автомобили во светот – каде што беснее брутална ценовна војна во која на купувачите им се нудат сè поевтини модели.

Во исто време, за да избегнат огромен притисок дома, кинеските производители сè поагресивно го прошируваат својот бизнис во Европа, во потрага по поголем профит и маржи. Во првиот ред е BYD, чија глобална продажба се зголеми десеткратно од 2019 година, на 4,2 милиони продадени возила во 2024 година.

„Сега е борба – Европа против Кина. Кинезите се обидуваат да ја освојат Европа, додека Европејците се обидуваат да се спротивстават, преку електрични возила и софтвер“, вели Педро Пачехо, аналитичар од консултантската куќа Gartner.

На саемот во Минхен ќе бидат претставени и други кинески брендови како Changan, GAC и Hongqi. „Кина не само што се врати, туку е присутна посилно од кога било досега“, вели Јан Хекман од германското здружение на автомобилска индустрија VDA, додавајќи дека годинашниот IAA ќе има 40% повеќе кинески изложувачи отколку во 2023 година.

Според JATO Dynamics, кинеските брендови речиси го дуплираа својот пазарен удел во Европа во првите седум месеци од 2025 година, на 4,8% – во споредба со 2,7% во истиот период минатата година. McKinsey проценува дека тие би можеле да го достигнат нивото на јапонските (14%) и корејските производители (9%).

„Царините нема да ги запрат Кинезите“, вели Ксинг Џоу од AlixPartners. „Бидејќи американскиот пазар е политички затворен за нив, Европа останува главна област за раст.“ Хонгки ќе ги претстави новите модели EHS5, EHS7 и EHS9, заедно со детален план за европска експанзија.

Chery, најголемиот извозник во Кина, ќе го искористи саемот за лансирање на брендовите Omoda и Jaecoo во Германија, додека BYD ќе го претстави својот премиум бренд Denza и новиот plug-in хибрид SEAL 6 DMi Touring.

Продажбата на возила на BYD во Европа во првите седум месеци скокна за 290% – на над 84.000 автомобили. Слабеењето на продажбата во Кина само го зголемува притисокот за побрз раст во Европа.

Од друга страна, европските производители подготвуваат силен одговор. Mercedes-Benz, BMW и Renault планираат премиери на нови модели. BMW ќе го претстави iX3 SUV, првиот од новата линија на електрични возила Neue Klasse. Рено ја претставува новата генерација Cli, а моделот GLC на Мерцедес-Бенц како лидер на електричната флота. Фолксваген премиерно ќе го претстави градскиот електричен автомобил ID.Polo со очекувана цена под 25.000 евра.

„Она што е особено значајно е што тие повеќе не се само модели за тесен пазар, туку масовно произведени возила што треба да ја зголемат продажбата“, вели Харалд Дојбенер од McKinsey.

Растот на кинеските брендови се чувствува и на регионалниот пазар – во Хрватска, Geely, MG, Forthing и BYD имаа речиси 3% удел во првите осум месеци.

„Западните производители беа премногу пасивни“, вели Фил Дан од консултантската куќа Stax. „Тие мора да се подготват за живот со помал пазарен удел, бидејќи Кинезите се тука за да останат“.