Изложба во Њујорк: Музејот на ФИТ конечно засади модна градина со ружи

Со 130 облеки и додатоци, изложбата опфаќа повеќе од естетика, истражувајќи како ружата влијаела на начинот на кој изгледаме, се облекуваме, чувствуваме и фантазираме. Заедно со изгледот на Халстон, Кристијан Диор, Ноар Кеи Ниномија, Чарлс Џефри и други….
САД– Очигледно, ружата е во мода, дури и во услови на пандемија. Додека Роберт Фрост, Џорџија О’Киф, Арета Френклин и други креативци го овековечија цветот во стихови, Музејот на ФИТ го прави тоа со својата најнова изложба.

Речиси една година по планираното отварање, изложбата “Ravishing: The Rose in Fashion” се отвори викендов во кампусот на Модниот институт за технологија во Њујорк. Од увезена свила од 18-тиот век до сегашни изглед на пистата неутрален по пол, изложбата е првото социокултурно испитување на ружата во модата. Со 130 облеки и додатоци, изложбата опфаќа повеќе од естетика, истражувајќи како ружата влијаела на начинот на кој изгледаме, се облекуваме, чувствуваме и фантазираме. Заедно со изгледот на Халстон, Кристијан Диор, Ноар Кеи Ниномија, Чарлс Џефри и други….
Кога вратите на музејот повторно беа отворени за јавноста, имаше долга редица, според директорката на музејот Валери Стил, која помина еден час поздравувајќи ги. Неколкумина беа облечени во облека инспирирана од ружа, како да беше забава, а други го споделија своето ценење што музејот повторно беше отворен, рече таа вчера во интервју.

Стил дискутираше колку е чудно и весело што „Ravishing: The Rose in Fashion” се покажа како прва изложба по заклучувањето.
„За време на пандемијата, она што ме држеше беше да излезам на овие долги прошетки по различни паркови во центарот на градот и да сликам растенија и цвеќиња. Тоа беше исто како кога Дејвид Хокни твитна: „[Запомнете] тие не можат да ја откажат пролетта“, рече таа.
Изложбата според Стил, има слоеви на нешта. Најочигледната е симболиката на бојата – страсна црвена, невината бела, розова како девојка, физичката црна ружа и симболиката на трње – сето тоа е само палимпсест на значењата. Ружа како мирис. Ружа како цвет поврзан со Венера, божицата на љубовта. Тоа е цвет што одекнува во многу различни култури во Персија, како и во Европа “.
Идејата за слоеви на симболика и значење со текот на годините е нешто на што дизајнерите одговорија и публиката на изложбата реагира и на тоа, според Стил.
„Постои целиот сет на слики поврзани со цвеќињата, да се поврзува со женската убавина и минливата убавина “.

Јакна на Александар Меквин со длабоки темноцрвени мотиви од ружа како ракави, фустани од Ив Сен Лоран, самурајски панк-фустан од „Comme des Garçons“ сличен на 18 век и апстрактен фустан од Клаудија Гизел Нцама се неколку омилени тоалети. Фустанот на Чарлс Џејмс со шарено елече покриено со ружа кое наликува на букет, е уште еден извонреден, рече Стил.
Изложбата и беше предложена на Стил во 2019 година од Ејми де ла Хеј од Лондонскиот колеџ за мода. Фактот дека одложеното отворање на музејот пристигна кога цветаат ружи е исто така поетски, рече де ла Хеј.
Повикувајќи се на извештајот на Обединетите нации за климатските промени, објавен во понеделникот, де ла Хеј рече дека изложбата исто така е навремено во таа смисла. Се на се, сепак, „Цветовите се секогаш во мода. Ружите се постојано популарни. Но, секако од 2010 година, ружата се повеќе се политизира како мотив “. (WWD)