Филмски бум во Грција: Холивуд се сели на Балканот

Грција сега се обидува да го искористи растечкиот холивудски интерес – покрај повластиците – да стане постојан филмски центар, убедувајќи ги меѓународните продукции да се свртат кон Грција како земја што може да им обезбеди сè што им треба, а не само поглед на Акропол или ветерниците на Миконос
Грција- Улиците на Сеполија, во центарот на Атина, се огромен филмскиот сет од почетокот на мај. Грчкото маало во кое е родена и израсната ѕвездата на НБА, Јанис Антетокунмпо, е главната локација за биографскиот филм на Дизни за капитенот на тимот Милвоки Бакс, Greek Freak. Иако е логично овој филм да се снима тука во Грција, тој сигурно не е сам. Во 2021 година, повеќе од 15 меѓународни продукции ќе бидат снимени низ целата земја – најголем број што досега ги видела Грција.
Само ова лето, Даниел Крег, Кристен Стјуарт, Џон Красински, Леа Сејду, Ријан Џонсон, Ед Нортон, Жанел Монае, Дејв Баутиста, Кетрин Хан, Виго Мортенсен и Антонио Бандерас ќе бидат меѓу мегаѕвездите собрани во Грција за снимање на низа филмови.
Продолжението на „ Knives Out “, кое се очекуваше, ќе се снима и ќе се одвива во Грција, додека проектот на Бандерас „Barracuda“ ќе ги користи солунските улици за да го имитира Мајами – во комплет со 1.000 локални статисти, како наводни граѓани на Јужна Флорида.
Со години, дури и сцените поставени во Грција – во филмови како Jason Bourne или Mama Mia 2- всушност беа снимани на друго место. Интернационалниот хит „ My Big Fat Greek Wedding“ и во продолжението немаше сцени снимени во Грција, но тоа треба да се смени со третиот продолжеток.
На почетокот на оваа година, грчко-канадската актерка Ниа Вардалос објави на социјалните мрежи – на грчки јазик – дека нејзиниот иконски лик, Тула Портокалос, се враќа по трет пат. И овој пат, „ одиме во Грција да го снимаме филмот!“
За време на пандемијата со Ковид-19, филмската индустрија паузираше , како и сè друго низ целиот свет. Но, Грција добро управуваше со првиот бран на пандемијата и на филмските продукции не им требаше многу за да ги рестартираат своите мотори.
„Постојат многу причини за сегашната„ успешна приказна “на Грција и една од нив е дефинитивно како ние успеавме да управуваме со пандемијата на прво место“, рече Венија Вергу, директор на Грчката филмска комисија на Грчкиот филмски центар. „Пролетта на 2020 година, сите се обидуваа да ја гарантираат безбедноста на нивната екипа и екипаж во странска земја. Според строгите протоколи, повторно се отворивме во мај. Кога ги дочекувавме продукциите да снимаме тука, другите земји беа сè уште затворени “.
Елена Приоволу, директорка на Меѓународните продукциски услуги за грчката продукциска куќа „Аргонаутс“, изјави за „Дејли бист“ дека минатата година снимањето било затворено само во Грција за два месеци. „Аргонаутс“ ќе бидат копродуценти на новиот филм на Дејвид Кроненберг, Crimes of the Future, во кој ќе играат Мортенсен, Сејду и Стјуарт, кои ќе дојдат во Атина на почетокот на август.
„За време на првиот бран, Грција навистина не беше погодена од пандемијата толку лошо како другите земји и тие добри бројки не вратија на мапата“, рече Приоволу. „Се сеќавам на тие денови, јас постојано бев на состаноците на Зум, зборував со продукциите ширум светот, кои беа заинтересирани да видат колку се добри работите во Грција. Ова беше многу добар прв чекор што треба повторно да се слушне. Потоа следуваше програмата за повласиции сè изгледаше идеално “.
Грчката програма за повластици беше лансирана во 2018 година, но беше ревидирана минатата година за да стане уште попривлечна за продукциите кои сакаат да инвестираат во Грција. Денес, таа е една од највисоките во светот.
За трошоците направени во Грција, попустот е зголемен од 35 на 40 проценти, покрај падот на специфичното минимално трошење. До минатиот април, Грците добија 166 апликации за попуст за снимање и одобрија 125 од нив, што се очекува да и чини на владата над 50 милиони УСД, но ќе создаде 31.000 работни места на 150 локации низ Грција.
Бумот започна во минатата година, со филмови како што се The Lost Daughter со Оливија Колман и Дакота Џонсон и првата сезона на Apple’s TV + Tehran се снимаше во Атина. „ The Lost Daughter“- режисерското деби на Меги Гиленхал, првично требаше да се снима во САД, но наместо тоа, тие дојдоа во Грција и снимаа на островите Спетс. Во првата година од пандемијата, не само што не изгубивме никаква продукција, туку успеавме да донесеме и повеќе. Оваа продукција одигра значајна улога, бидејќи добрата вест се ширеше од уста на уста “, рече Вергу.
Грција сега се обидува да го искористи растечкиот холивудски интерес – покрај повластиците – да стане постојан филмски центар, убедувајќи ги меѓународните продукции да се свртат кон Грција како земја што може да им обезбеди сè што им треба, а не само поглед на Акропол или ветерниците на Миконос.
„Земјата е подготвена за ова. Имаме неверојатна екипа, многу добри актери, одлични продуценти, луѓе кои можат да ги засилат очекувањата. Плус, 300 дена сонце, одлични локации и една од „најсексапилните“ повластици во светот “, рече Аргирис Пападимитропулос, грчки режисер на „Моnday“- меѓународна продукција во која играат Себастијан Стен, Дениз Гоф и многу грчки актери.
Во топла летна ноќ во 2018 година, Стен и Гоф беа бркани од грчки полициски возила по улиците на Атина.
„За оваа сцена центарот на градот се затвараше за да снима шест часа. Ова никогаш порано не можеше да се случи “, рече Пападимитропулос, објаснувајќи дека грчките власти започнале соработка за да им ги олеснат работите на продуцентите и кинематограферите.
Со години, Грција не беше на картата за меѓународните продукции. Во 2015 година, Тенерифе беше трансформирана во грчката престолнина за петтото поглавје од франшизата Џејсон Борн, а потоа повторно во 2017 година Mamma Mia 2: Here We Go Again го избраа Вис во Хрватска за снимање, наместо да се вратат во Грција и прекрасниот остров на Скопелос, што претставуваше силен удар врз локалната индустрија.
Ова полека се сврте. „Имаме многу барања од продкциитеи кои бараат каде да снимаат“, рече Приоволу. „Им испратив слики од Грција кои можат да личат на Либан, Сирија, па дури и на Шпанија, Гибралтар и Тенерифе. Наскоро ќе снимаме филм во [пристанишниот град] Наплио, за кој ќе кажеме дека е јужна Италија “.
Марија Лаинас, една од главните кастинг-директори на „ Greek Freak “, за „Дејли бист“ изјави дека била сведок на извонреден пресврт.
„Грција дефинитивно може да стане центар за меѓународни продукции и тоа е нешто што веќе се случува“, рече таа. „Некои надвор од Грција се изненадени кога го видоа тоа. Имаше луѓе кои мислеа на нас како земја од третиот свет, но ние им докажуваме дека не се во право. Никогаш нема да заборавам кога во 2003 година, непосредно пред Олимпијадата во Атина, разговарав со продукција и тие ме прашуваа дали имаме струја. Замислете со што претходно се занимаваа тие луѓе да ме прашаат такво нешто “.
Новиот бран на грчката кинематографија и кинематографери, исто така, одигра важна улога во привлекувањето на Грција во Холивуд. Јоргос Лантимос имаше голем успех со Dogtooth, кој беше еден од првите најголеми меѓународни хитови на грчки јазик, пред да ги режира „ The Killing of a Sacred Deer“ и Оскаровецот „The Favourit“e.
„Работите веќе почнаа да се движат напред, со успехот на светски план на грчката кинематографија. Важно е да гледате филмови што имаат меѓународна публика“, рече Пападимитропулос, кој веќе работи на два нови меѓународни проекти, бидејќи интересот продолжува да се зголемува. „Ова им помага на земјата и на економијата и на сè. Придобивките се за цел живот “.
Ако проекти од висок профил како „ Knives Out 2“, финансирани од Нетфликс и последната сезона на шоуто на Амазон, Џек Рајан, течат непречено ова лето, следната година би можела да биде уште поголема.
„Ја освоивме нивната доверба“, рече Вергу. „Сега одиме само нагоре. Небото е граница.” (Дејли Бист)