„Гугл“ претстави нов начин за пребарување
„Гугл“ во четвртокот објави две нови алатки за вештачка интелигенција за кои вели дека ќе го направат пребарувањето за работи на интернет „радикално покорисно“.
Мобилните корисници кои пристапуваат до „Гугл“ на некои телефони со Андроид наскоро ќе можат да заокружуваат или означуваат ставки што се појавуваат на екраните на нивните паметни телефони за да надополнат повеќе информации и да поставуваат комплицирани или нијансирани прашања за слика или текст.
Компанијата соопшти дека тивко ги тестира алатките за да види како генеративната вештачка интелигенција, технологијата што ги поткрепува виралните чет-ботови, вклучително и ChatGPT, може да го направи пребарувањето поперсонализирано и поинтуитивно од минатата година.
Првата функција, наречена Circle to Search, им овозможува на корисниците на Андроид да заокружат, допираат, истакнуваат или чкртаат на слики, видеа или текст за да дознаат повеќе за она што го гледаат, како што е обележје во задниот дел на нечија страница на социјалните мрежи.
На пример можете да се заокружат очилата или патиките што ги носи лице на фотографијата, но исто така може да се пребаруваат видеа и текстуални пораки, пораки и слично на ист начин. Активирањето на оваа опција е едноставно, а пред да се заокружи, односно да се допре екранот со прстот за да се избере она што го интересира корисникот, треба долго да се држи копчето за почеток (хоум).
Покрај тоа, почнувајќи од четврток, луѓето ќе можат да ја насочат својата мобилна камера (или да прикачат фотографија или скриншот) и да постават прашање преку апликацијата „Гугл“ за да добијат информации. „Гугл“ даде пример на непозната игра на табла и ја прашал алатката за тоа како се игра играта.
Иако „Гугл“ веќе има овозможено сличен начин на пребарување преку апликацијата Lens, за ова сепак е потребно прво да стартувате посебна апликација и дури потоа да го барате она што ве интересира, додека Circle to Search овозможува пребарување директно од екранот, без потребата за отворање нови апликации.
Оваа опција не е ограничена само на пребарување работи на интернет, т.е. на „Гугл“. Така, на Tech Crunch наведува пример на видео на кое се прикажува корејски хот-дог. Во тоа видео хот-догот е заокружен, но наместо да се бараат информации за самиот хот-дог, може да се праша зошто се толку популарни и одговорите ќе се појават на Гугл. Исто така, слично е и кога одговара и можете да се заокружи одреден збор во пораките и потоа да барате повеќе информации за него на интернет. Ако се договорите со пријателите да одите во ресторан, допрете го називот на ресторанот во пораката и „Гугл“ ќе ви ги даде информациите за него.
Иако сето ова може да се направи без оваа опција, потребно е малку повеќе време, односно повеќе допири со прстите на екранот и отворање дополнителни апликации, па новата опција заштедува малку време.
Со текот на годините, „Гугл“ направи промени во пребарувањето (Search), како што се овозможување пребарување по глас или неговата алатка Lens, која користи технологија за препознавање слики преку камерите на паметниот телефон за да дознае повеќе за светот околу нив.
Играта со вештачка интелигенција на „Гугл“ нагласува поголем притисок низ технолошката индустрија, бидејќи големите технолошки компании, вклучувајќи ги „Мајкрософт“, „Амазон“, „Мета“ и други, се тркаат да применат слични технологии.
„Ние само ја изгребавме површината на она што е можно“, рече компанијата во соопштението за печатот.