12 март во историјата – „Кока-кола“ почна да се продава во стаклени шишиња за прв пат


 

Иако денес не постои речиси ништо толку присутно како шише „кока-кола“, тоа не беше секогаш случај. Во првите неколку години од своето постоење, „кока-кола“ беше достапна само како пијалак на точење, а нејзиниот производител не гледаше причина тоа да се промени. Дури на 12 март 1894 година, „кока-кола“ првпат почна да се продава во шишиња.

Првично развиена како замена за морфинот што не создава зависност, а потоа се продаваше како безалкохолен „пијалак за умереност“, „кока-кола“ беше измислена од Џон Пембертон, фармацевт во Колумбус, Џорџија, во 1886 година. Наскоро беше популарна низ целиот регион, а правата на брендот преминаа на Аса Григс Кендлер. Внукот на Кендлер го советувал дека продажбата на пијалокот во шишиња може значително да ја зголеми продажбата, но Григс очигледно не бил заинтересиран. Првиот човек што флашираше „кока-кола“ беше Џозеф Биденхарн, сопственик на продавница за слатки во Виксбург, Мисисипи. Правилно утврдувајќи дека шишињата можат да ја зголемат продажбата, Биденхарн го ставил пијалокот во шишиња хачинсон, вообичаено и стаклено шише за повеќекратна употреба кое нема никаква сличност со модерното шише на „кока-кола“. Тој му испрати гајба на Кендлер, но Кендлер продолжи да се држи до продажбата на точење.

Пет години подоцна, Кендлер конечно ги продаде националните права за флаширање на „кока-кола“ – со исклучок на правото да се флашира во Виксбург – на двајца браќа од Чатануга. Сè уште убеден дека флаширањето нема да биде главен извор на приходи, Кендлер ги продал правата за флаширање за еден долар и наводно никогаш не го наплатил ниту тоа. Договорот предвидуваше шише „кока-кола“ да чини 5 центи и да нема датум на завршување, правен превид што резултираше со тоа што цената остана иста до 1959 година. Во 1915 полначите објавија јавен повик за нов дизајн кој ќе биде толку различен што ќе може да се препознае и ако шишето е искршено на парчиња на земја или ако може да се одреди во темница преку допир. Победничкиот дизајн, произведен од компанијата Root Glass од Terre Haute, Индијана, му го даде на светот иконското контурно шише што го знаеме денес.