11 август во историјата – Хип хопот е роден на роденденска забава во Бронкс, Њујорк
Како и секој стил на музика, хип хопот има корени во други форми, а неговата еволуција ја обликуваа многу различни уметници, но може да се каже дека тој оживеа токму на 11 август 1973 година, на роденденска забава во соба за рекреација на станбена зграда во западен Бронкс, Њујорк. Локацијата на тоа родно место беше авенијата „Сеџвик“ 1520, а човекот кој претседаваше со таа историска забава беше братот на роденденската девојка, Клајв Кембел – во историјата попознат како ДЏ Кул Херц, основач на хип хопот.
Роден и израснат до 10-годишна возраст во Кингстон, Јамајка, ДЏ Кул Херц почнал да врти плочи на забави и помеѓу сетовите свирел бендот на неговиот татко додека тој бил тинејџер во Бронкс во раните 1970-ти. Херц често го имитирал стилот на јамајканските „селектори“ (диџеи) со „наздравување“ (т.е. зборување) над плочите што ги вртел, но неговото историско значење нема никаква врска со рапувањето. Придонесот на Кул Херц во хип-хопот беше уште пофундаментален.
Потписната иновација на ДЏ Кул Херц произлезе од набљудувањето како толпата ќе реагира на различни делови од која било плоча што тој случајно ја пушта: „Забележав дека луѓето чекаа одредени делови од плочата за да танцуваат, можеби [за да] го направат својот специјалистички потег“. Тие моменти обично се случуваат при прекинот на тапанот – моментите во плочата кога вокалот и другите инструменти целосно ќе испаднат за мерка или две од чист ритам. Она што Кул Херц одлучи да го направи е да користи двата грамофони во типична диџејска поставеност не како начин да се направи непречена транзиција помеѓу два записи, туку како начин за постојано префрлање напред-назад помеѓу две снимки од истата плоча, продолжувајќи ја кратката пауза со тапан што толпата најмногу сакаше да ја слушне. Својот трик тој го нарече Merry-Go-Round. Денес, тоа е познато како „брејк ритам“.
До летото 1973 година, ДЏ Кул Херц го користеше и го усовршуваше својот стил на брејк-бит во поголемиот дел од една година. Меѓутоа, забавата на неговата сестра на 11 август го стави пред неговата најголема публика досега и со најмоќниот звучен систем што некогаш го работел. Тоа беше успехот на таа забава што ќе започне музичка револуција во базата, целосно шест години пред терминот „хип хоп“ да влезе во популарниот речник.