Вашиот автомобил сака да знае за вашиот сексуален живот


Производителите на автомобили собираат многу податоци за возачите и патниците – некои дури и ја следат сексуалната активност на возачите – според новиот извештај.

Во прегледот на 25 автомобилски марки и 15 автомобилски компании објавени од Mozilla Foundation во средата, истражувачите открија дека јапонскиот производител на автомобили „Нисан“ може да продава информации за сексуалната активност на возачите и патниците, за интелигенцијата и за здравствената дијагноза на брокери на податоци, агенции за спроведување на законот и други компании. Германскиот производител „Фолксваген“ може да ги снима гласовите на возачите за да ги профилира за целни реклами.

„Количината на податоци што овие автомобилски компании бесрамно рекоа дека можат да ги соберат беше шокантна“, рече Џен Калтридер, водечки истражувач во фондацијата Mozilla, непрофитна компанија што го води прелистувачот Firefox. „Тоа е како никој никогаш да не ги предизвикал или да не им поставувал прашања за приватноста, па тие само вклучуваат сè“.

Европејците – во принцип – се позаштитени од злоупотреба со нивниот значаен закон за приватност, Општата регулатива за заштита на податоци (GDPR), но  Mozilla сугерираше дека законот е слабо спроведен кај автомобилските компании. Погледот на извршните дејствија низ Европа покажа дека неколку национални регулатори презеле акција против собирањето податоци на автомобилските компании откако законот стапи на сила.

Калтридер и другите истражувачи ги разгледаа политиките за приватност на автомобилските компании и ги преземаа нивните апликации во Германија, Франција, САД, Јапонија и Јужна Кореја. Тие открија дека индустријата собира огромни количини на податоци преку десетици сензори и технологија вградена во поновите модели на автомобили кои ја пресметуваат тежината на луѓето додека седат, го снимаат автомобилот внатре и надвор со камери, слушаат разговори преку микрофони и ги следат корисниците преку поврзани апликации на паметни телефони.

„Веќе не се работи само за продажба на автомобили за да се заработат пари. Тоа е за собирање податоци, а потоа користење на тие податоци за заработка“, рече Калтридер, додавајќи дека автомобилите се чини дека имаат полоши практики за приватност од апликациите за ментално здравје, паметните домашни уреди и уредите како слушалки и фитнес тракери.

Истражувачите, исто така, открија дека 84 отсто од прегледаните марки на автомобили може да споделуваат и продаваат податоци на други компании како брокери за податоци, пазар кој според некои проценки се проценува на стотици милијарди евра. Нешто повеќе од половина од брендовите рекоа дека можат да споделуваат податоци со владата и органите на прогонот кога ќе им биде побарано, наместо кога ќе добијат судски налог.

Истражувачите исто така истакнаа дека луѓето ретко добиваат шанса експлицитно и свесно да се согласат со правилата за приватност на нивните автомобили. Автомобилската компанија „Субару“ рече дека самиот факт да се биде патник во еден од нејзините автомобили подразбира согласност со нивната политика за приватност, според извештајот.

Во некои случаи, европските регулатори ја пресретнаа автомобилската индустрија. „Тесла“, која има седиште на ЕУ во Холандија, мораше да направи промени во камерите што ја снимаат нивната околина во март на барање на холандскиот регулатор за заштита на податоците. „Фолксваген“ беше казнет нешто повеќе од 1 милион евра откако стапи на сила GDPR, според онлајн списокот на GDPR казни. Списокот не вклучува казни за другите производители на автомобили во извештајот (Нисан, Тојота, Субару, Киа, Крајслер, Фиат, Рено, Џенерал Моторс, Мерцедес-Бенц, Хонда и БМВ).

Портпаролот на „Фолксваген“  за дигитални прашања, Камила Јоана Лорес, во соопштението рече дека компанијата собира, обработува, користи и складира лични податоци „само во согласност со законските барања“. (Политико)