Уапсена за ужасите во Нови Сад, сега го „потопи“ министерот – „Сѐ договори со Вучиќ“


Осомничената вршител на должноста директор на Железничката инфраструктура на Србија, Јелена Танасковиќ, на распит во обвинителството, сета одговорност за проектот на железничката станица во Нови Сад, според документите што ги видела „Нова економија“, ја префрли на поранешниот министер Горан Весиќ. Танасковиќ во сведочењето пред обвинителот тврдеше дека Весиќ инсистирал тој да ги води сите проекти бидејќи наводно се договорил со претседателот на Србија, Александар Вучиќ.

„Министерот Весиќ ми рече дека тоа е единствениот услов да бидам директор (Инфраструктура железница Србија, оп. а.), да прифатам дека тој апсолутно ги раководи и води сите проекти, бидејќи наводно се договорил со претседателот дека сите проекти се исклучиво така се менаџира“, рече Танасковиќ.

Ова произлегува од сведочењето на поранешниот функционер дадено на 22 ноември во Вишото јавно обвинителство во Нови Сад, до кое „Нова економија“ имала пристап. Таа во својата изјава ја отфрли одговорноста за железничкиот проект кој го префрли на министерот Весиќ, неговата помошничка Анита Димоски и други функционери.

Таа ги „потопи“ сите по ред
Танасковиќ ја опиша и средбата што, како што наведе, во септември се одржала со претседателот Вучиќ и министерот Весиќ, на која присуствувале и директори на јавни претпријатија во надлежност на Министерството за градежништво, транспорт и инфраструктура.

„Претседателот на таа средба го постави прашањето за идните проекти кои допрва треба да се реализираат, кој ќе ги води и кој е одговорен за нив, па министерот Весиќ потврди дека тој и неговото министерство се единствени одговорни за проектите, бидејќи тоа е единствениот начин „Министерот му го кажа истото на претседателот на Републиката додека се возевме со возот од Нови Сад до Суботица – дека сè што е поврзано со проекти може да направи само министерството на чело со него“, рече Танасковиќ во пред обвинителот.


Како што може да се види од Службен весник, Јелена Танасковиќ е назначена на 7 мај 2024 година за вршител на должноста генерален директор на Акционерското друштво Железничка инфраструктура на Србија. Оваа компанија беше инвеститор во железничкиот проект од Белград до Унгарија, пренесува Danas.rs.

По уривањето на настрешницата на железничката станица во Нови Сад, таа на 21 ноември беше уапсена поради сомнение дека сторила тешко кривично дело против општата безбедност, а во врска со кривичното дело предизвикување јавна опасност.

Ден подоцна таа пред обвинителот изјави дека во врска со нејзиното назначување министерот Весиќ ја „покренал целата драма“ и се скарал со премиерот и со членовите на владата бидејќи тој не се согласувал со тоа. Според неа, средбата потоа ја иницирал премиерот Милош Вучевиќ, а разговарала со тогашниот министер Весиќ додека заедно чекале прием кај премиерот.

Министерот Весиќ во таа прилика ми рече дека во секој случај нема да имам право да се занимавам со проектите што ги спроведува државата бидејќи тоа е негова област и дека тоа го прави преку извршниот директор Милан Нововиќ“, рече Танасковиќ.

Средба со премиерот
Според неа, Весиќ и рекол дека тоа е услов да стане директор и дека со претседателот на Србија се договорил тој „да ги раководи и води сите проекти“. „Му реков дека ако навистина постои таков договор меѓу него и претседателот, да ми го испрати писмено“, рече Танасковиќ.

После тоа е одржана средба со премиерот на која таа не презентирала што договорила со министерот Весиќ, тврди Танасковиќ. Премиерот рече дека сите сме колеги и луѓе и дека треба да соработуваме“, рече поранешниот директор на Инфраструктура. Таа додаде дека всушност ги добила писмените упатства за кои разговарала со Весиќ на 28 мај од помошничката на Весиќ, Анита Димоски.


Како што изјави Танасковиќ, во упатството потпишано од министерот Весиќ стои дека е формирана посебна Работна група за координација и реализација на сите инфраструктурни проекти и дека задачи на Министерството за градежништво, транспорт и инфраструктура се следење и управување со сите инфраструктурни проекти.

„Во тоа упатство посебен акцент е ставен на комуникацијата со кредиторите, донаторите, проектантите, надзорните органи, изведувачите и надлежните институции поврзани со реализацијата на проектите“, рече таа.

„Весиќ ми рече дека не треба ништо да правам“
Во заклучокот на упатството се наведува дека конкретно се однесува на сите одлуки, согласности и мислења при изработка на проектно-техничка и планска документација, изработка на тендерска документација, избор на изведувачи и надзор, особено во фазата на реализација и исполнување на целите за завршувањето на проектот, рече поранешниот директор на Инфраструктура.

„Исто така, се наведува дека ова упатство се смета за задолжително и дека неговото неспроведување во целост подразбира директна одговорност на учесниците кои не го применуваат“, додаде таа. Ова упатство го нема меѓу 195-те документи што српската влада ги објави на својата веб-страница, а Нова економија го побара преку барање за слободен пристап до информации.

„Всушност, министерот Весиќ ми рече дека не смеам да се занимавам со ништо кога се работи за проекти, освен со финансии, но не со финансии поврзани со проектот, туку со финансиската состојба на компанијата, односно АД Инфраструктура железница Србија“, рече. Танасковиќ. Таа додаде дека откако ја добила таа инструкција, никој не ја контактирал за неа.

Жената која ја фалеше Вучиќ
„Таа инструкција ја разбрав како обврска да се занимавам исклучиво со она што доаѓа на моето биро, а под тоа мислам на она што треба да оди во одборот на директори, кој го сочинуваат мене и двајца извршни директори. Одборот на директори не се занимава со прашања поврзани со проекти, но само со решенија за тековни трошоци кога се реализира договор“, изјави таа.

Танасковиќ тврдеше дека повремено имала протоколарна комуникација со Весиќ на состаноците, но со него никогаш не разговарала за реализација на проекти, ниту пак тој ја поканил на состаноци поврзани со организацијата на тој проект, како и други проекти. Таа додаде дека во име на Министерството за градежништво, сите проекти за железничка инфраструктура ги водел помошник министерот Анита Димоски.


Анита Димоски

Анита Димоски беше пофалена од претседателот Вучиќ во октомври, при обиколката на железничката станица во Суботица, кога рече дека таа е најзаслужна за брзиот развој на пругата кон Унгарија. Таа исто така беше меѓу уапсените откако беше урната настрешницата.

Њу Економикс се обиде да стапи во контакт со Димоски, но од Министерството за градежништво не сакаа да дадат информации дали таа се уште е вработена кај нив. Прашања беа испратени на нејзината се уште активна адреса во Министерството.

„Прифатив дека на кој било начин не сум заинтересиран или вклучен во проекти, иако АД „Инфраструктура железнице Србија“ беше инвеститор во проектот за реконструкција, вклучувајќи ја и зградата на станицата во Нови Сад“, изјави Танасковиќ.