Страшни детали од падот на „боингот“ во Индија: веројатно нема преживеани

Во авионот имаше 242 патници и членови на екипажот, но зградата во која се урна беше полна со студенти по медицина


 

Според официјалните извештаи, многу луѓе загинаа во падот на патнички авион во Индија. Индискиот министер за здравство Џагат Пракаш Нада објави на перонот X дека добил информации дека имало бројни жртви. Тој не даде точен број. Според полицијата, повеќе од 100 тела веќе се однесени во локална болница. Локалната полиција очигледно верува дека сите патници загинале во несреќата. Ова го објави новинар од новинската агенција АП на онлајн платформата Икс.

Според „Ер Индија“, во авионот имало 242 патници и членови на екипажот. Повредените треба да бидат однесени во блиските болници. Сликите и непотврдените видеа даваат некои разорни впечатоци од местото на несреќата. Се вели дека авионот се урнал во зграда.

Според извештајот на индискиот телевизиски канал CNN News-18 TV, авионот се урнал на покривот на Медицинскиот колеџ и Граѓанската болница во Ахмедабад, при што загинале голем број студенти по медицина.

Спасувачите потврдија дека повеќе од 100 тела се извлечени од урнатините на местото на несреќата и дека голем број луѓе се заробени во урнатините.

Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти „Ер Индија“.

„Трагедијата во Ахмедабад нè шокираше и нè растажи. Зборовите не можат да опишат колку сме скршени од срце“, напиша индискиот премиер Нарендра Моди на Твитер.

Летот AI171, „Боинг 787 Дримлајнер“, полетал од Ахмедабад во индиската држава Гуџарат до Лондон Гетвик, и да пристигне во Англија таа вечер. Несреќата се случила неполна минута по полетувањето. Според авиокомпанијата, во авионот биле државјани на Индија, Велика Британија, Канада и Португалија. Дванаесет членови на екипажот биле доделени на летот.

Според податоците од системот за следење на авиони Flightradar24, авионот стар единаесет години требало да полета од западна Индија во 13,10 часот и да слета на аеродромот Гетвик во 18,25 часот (локално време). Ахмедабад е еден од најголемите градови во Индија и се наоѓа на западот од земјата. Според пописот од 2011 година, таму живееле 5,6 милиони луѓе.

Според Flightradar24, првичните податоци од системот ADS-B, кој обезбедува податоци за позицијата, брзината и надморската височина секоја секунда, покажуваат дека авионот се искачил на барометарска надморска височина од 625 стапки. Потоа се спуштил со брзина од 475 стапки во минута. Причината за несреќата сè уште е нејасна. Новинската агенција ПА го цитираше Натараџан Чандрасекаран од сопствениците на Ер Индија, кој рекол дека станува збор за „трагична несреќа“. Примарниот фокус е на поддршка на сите погодени лица и семејства.

Авионите на „Боинг“ во фокусот

Веднаш по несреќата, видеа и слики од местото на несреќата кружеа на социјалните медиуми. Непотврдените снимки, исто така, ја покажуваат работата на спасувачите и бројните остатоци.

Малку се знае за судбината на 242 лица во авионот. Во моментов е нејасно дали луѓето, за кои властите велат дека се однесени во блиските болници, се исклучиво патници или дали некои од повредените биле и на местото на несреќата.

Според базата на податоци на Мрежата за безбедност на воздухопловството, ова беше првата несреќа во која беше вклучен 787 Дримлајнер. Во последниве години, „Боинг“ постојано ги освојуваше насловните страници поради безбедносни проблеми. Несреќите на „737 Макс“ во октомври 2018 и март 2019 година одзедоа 346 животи. Авионските власти низ целиот свет потоа го приземјија моделот. Дури по некои технички подобрувања, моделот постепено беше вратен во употреба.

Несреќата во Индија се вклопува во сегашната временска рамка: Во текот на изминатите неколку месеци, имаше неколку сериозни авионски несреќи – неодамна во САД, Јужна Кореја и Бразил. Според Бирото за архиви на авионски несреќи со седиште во Швајцарија, најмалку 250 лица загинале во авионски несреќи досега во 2025 година.

На пример, во јануари 2025 година, авион на „Американ ерлајнс“ се судри со воен хеликоптер при приближување кон слетување во главниот град на САД, Вашингтон, и се урнал во реката Потомак. Вкупно 67 лица загинале. Технологијата за следење на хеликоптерот наводно била исклучена. На крајот на декември 2024 година, авион се урна во ѕид кратко по слетувањето на аеродромот Муан во Јужна Кореја. 179 лица ги загубија животите. Во август 2024 година, авион со 61 лице се урна во станбена област во градот Винхедо во бразилската држава Сао Паоло. Ниеден патник не ја преживеа несреќата. А околу две недели претходно, авион се урна во дел од пистата на аеродромот во главниот град во Катманду, при што загинаа 18 лица.