Сообраќаен знак чие непочитување може да ве чини до 1.800 евра! ​​Еве каде можете да наидете на него


Дали некогаш сте слушнале за зона со ниски емисии?

Во Каталонија, сè повеќе градови воведуваат зони со ниска емисија (ZNE), а најновата меѓу нив е Херона, каде што новите сообраќајни прописи ќе стапат на сила на 15 септември. Сите влезови во оваа зона ќе бидат јасно означени со посебен знак (ZNE), кој сè уште е непознат за нас.

Затоа е важно граѓаните кои патуваат до оваа дестинација од споменатиот датум да обрнат внимание на тоа што претставува овој знак, но и на високите казни што им се закануваат на оние кои не ги почитуваат пропишаните правила.

Периметарот на ZNE во Жирона го вклучува поголемиот дел од центарот на градот, од паркот Девеса до улицата Емили Грахит, и од реката Гил до улицата дел Карме, вклучувајќи го целиот Стар град. Затоа, ограничувањата важат и за историскиот дел од градот и за најфреквентните патишта.

Контролата нема да зависи од повремени патроли, туку од постојан систем: на сите влезови се поставени знаци и камери кои автоматски ги читаат регистарските таблички и проверуваат дали возилото ги исполнува условите за влез во зоната, систем идентичен со оној што веќе работи во Барселона.

Кој може да вози без проблеми
Сите возачи чии автомобили имаат еколошка ознака 0, ECO, B или C можат слободно да влезат во зоната. Исто така, сите жители на Жирона беа ослободени од овие правила барем до 2024 година, а потоа не е познато.

Сепак, оние кои ќе се преселат во градот само од оваа година, 2025 година, ќе мора да ги почитуваат новите ограничувања. На овој начин, локалните власти сакаат да им дадат на граѓаните доволно време да се прилагодат без поголеми тешкотии.

Нема ограничувања за време на викендите
За возила без еколошка ознака, забраната важи само во работните денови, од понеделник до петок, од 7 до 20 часот. Ограничувањата не важат за време на викендите и празниците. Покрај тоа, на возачите им е дозволено до 24 дена во годината кога можат да влезат во ЗМЕ без никакви посебни дозволи.

Налепницата на шофершајбната не е задолжителна, камерите сами ги читаат табличките и ја проверуваат категоријата на возилото во еден миг.

Така, новата зона работи брзо и без непотребна документација, а нејзината цел е да го подобри квалитетот на воздухот во градот без да го комплицира животот на возачите.

Колку возила го имаат проблемот?
Според проценките, секоја година има сè помалку автомобили што не ги исполнуваат критериумите на ZNE, бидејќи возниот парк постепено се обновува. Во моментов, само околу 5 проценти од возилата нема да можат да влезат во зоната во текот на работната недела, што е мал процент во споредба со вкупниот број возила во дневниот сообраќај во Герон.

Кои се казните за влегување без дозвола?
Стандардната казна за влегување во ЗНЕ без соодветна еколошка налепница е околу 200 евра, со попуст од 100 евра доколку се плати во рокот за брзо плаќање.

Во Барселона, казните се поригорозни:

– Мали прекршоци (автомобили и мотоцикли): казни помеѓу 100 и 500 евра.
– Посериозни прекршоци (патнички и тешки камиони): казни помеѓу 500 и 1.000 евра.
– Најсериозни прекршоци (возила што најмногу загадуваат во моментот на алармот за загадување): до 1.800 евра, а во случај на повторени прекршоци, казната може да се зголеми за 30 проценти.
– Во Мадрид, возилата без налепници се казнуваат со 200 евра, потврдија официјалните извештаи.

Во кои земји од ЕУ се применува ЗНД

– Белгија – LEZ зони во Антверпен, Брисел и Гент. На пример, Брисел забранува дизел возила под стандардот Euro 4
– Германија – позната како Umweltzonen (еколошки зони), присутни во повеќе од 50 градови (на пр. Берлин, Келн, Хановер, Штутгарт), со задолжителни налепници за возила.
– Холандија – ги нарекуваат milieuzones. Тие постојат во Амстердам, Хаг, Утрехт, Арнхем; правилата варираат во зависност од градот (на пр. забрана за дизел возила под стандардите Euro 4 или Euro 6).
– Италија – тие имаат Zona a Traffico Limitato (ZTL), која често им служи на регулаторите на сообраќајот, не мора исклучиво за екологија. Во некои градови (на пр. Милано, Фиренца, Рим), тие функционираат и како LEZ / дневни влезници („Зона C“).
– Обединето Кралство – постојат зони со ниски емисии и зони со чист воздух, вклучувајќи го Лондон со детална ULEZ (зона со ултра ниски емисии), како и други градови како што се Бирмингем, Глазгов, Манчестер.
– Шведска – градови како Стокхолм, Малме, Гетеборг и други имаат еколошки зони, кои забрануваат потешки возила (> 3,5 т).