Руската пропагандна онлајн машинерија ги зголемила активностите за 400 отсто


Пропагандата поддржана од Кремљ ги спои војните на Блискиот Исток и Украина на интернет. Нападите во реалниот свет, во Франција и на други места, почнаа.

Војната меѓу Израел и Хамас ѝ даде на Русија златна можност да сее поделеност меѓу своите западни непријатели. Тоа е шанса што машината за дезинформации на Владимир Путин никогаш немаше да ја пропушти. Од избувнувањето на непријателствата на 7 октомври, профилите на Фејсбук поврзани со Кремљ го зголемија своето производство за речиси 400 отсто, при што кризата на Блискиот Исток сега доминира на објавите на руските дипломати, државно поддржани медиуми и поддржувачите на Путин на Запад.

Лагите што ги шират московските дигитални пропагандисти сега вклучуваат тврдења дека терористите на Хамас користат оружје на НАТО за да го нападнат Израел и дека британски инструктори ги обучувале напаѓачите на Хамас.

Вкоренетиот – и крвав – конфликт претставува двојна можност за Путин.Тој и дозволува на Русија да поттикне поделба на Запад преку насочени активности на социјалните мрежи, чија цел е да ги антагонизира оние кои го поддржуваат Израел од оние кои ја поддржуваат Палестина. Насилството во реалниот свет, особено против Евреите, се зголеми во последните седум недели, а антивоените протести на стотици илјади луѓе еруптираа од Лондон до Вашингтон.

Нападот на социјалните мрежи на Блискиот Исток од страна на Русија, исто така, го одвлекува вниманието на јавноста од нејзината војна во Украина, која е заглавена по низа воени погрешни чекори, бунт од платениците Вагнер и долготрајна контраофанзива од Киев.

„Тргнувањето на вниманието од Украина е само добра работа за Русија“, рече Брет Шафер, шеф на тимот за манипулација со информации во германскиот Маршалов фонд.

„Колку повеќе западната јавност е фокусирана на Израел и Хамас, толку помалку тие обрнуваат внимание на фактот дека Конгресот нема да ги финансира воените напори на Украина“, додаде тој. „Сјајот и светлина на други места го одвлекува вниманието од Украина’.

Онлајн нападот на Кремљ ја отсликува геополитичката игра на Путин по нападите на Хамас на 7 октомври. Неговата влада беше домаќин на водачите на Хамас во Москва на крајот на октомври, додека тој се обидуваше да игра улога на посредник за ослободување на израелските заложници. Русија и Хамас имаат заеднички сојузник во Иран и самиот Путин предупреди дека израелската воена акција во Газа може да ескалира надвор од регионот. 

Во седумте недели откако борците на Хамас го нападнаа Израел, руските профили на Фејсбук објавија 44.000 постови во споредба со само 14.000 објави во седумте недели пред почетокот на конфликтот. Севкупно, активноста на социјалните медиуми поддржана од Русија на Фејсбук беше споделена речиси 400.000 пати колективно, што е четирикратно зголемување во споредба со објавите објавени пред конфликтот.

Најчестите клучни зборови сега вклучуваат многу фрази поврзани со конфликтот како „Хамас“ и „Блискиот Исток“, додека пред војната, руските државни медиуми и дипломатските извештаи се фокусираа речиси исклучиво на Украина или на улогата на Путин во светот.

Скоро 400 отсто зголемување на објавите од профили поврзани со руската влада претставува капка во океанот во споредба со милионите објави на Фејсбук за конфликтот на Блискиот Исток од редовните корисници на социјалните медиуми во истиот временски период. Но, многу од профилите поддржани од Кремљ – особено оние од санкционираните медиуми како RT и Sputnik – имаат преголем дигитален досег. Колективно, овие компании можат да се пофалат со милиони следбеници во Европа, Латинска Америка и Африка, иако ЕУ воведе санкции за нивните преноси и операции на социјалните медиуми.

„Тие користат се што можат за да шират пораки против Западот“, рече Јакуб Каленски, заменик-директор во Европскиот центар за извонредност за борба против хибридните закани, заедничка организација НАТО-ЕУ која ги следи кампањите за влијание поддржани од државата. „Тие сурфаат на бранот на циклусот вести затоа што се натпреваруваат за истата публика која конзумира солидни медиумски извори“.

Таквата дигитална пропаганда може да има ефекти во реалниот свет. Некои на Запад сега отворено се прашуваат колку долго владите можат да ја поддржуваат Украина во нејзината скапа војна против Русија во време на економска неизвесност. Во Франција, на пример, Министерството за надворешни работи обвини мрежа на ботови на социјалните медиуми поврзана со Русија за зширење на антисемитските графити со Ѕвездата на Давид на згради низ Париз. Француските власти ја обвинија Русија за „создавање тензии“ меѓу поддржувачите на Израел и оние кои ја фаворизираат Палестина. Руската амбасада во Париз соопшти дека Москва немала никакви врски со тајната дигитална активност. Целта на тајната кампања беше да се засилат тензиите во реалниот свет – и во Франција и низ Западна Европа – околу тоа која страна владите ја поддржуваат, според двајца високи европски функционери кои сакаа да останат анонимни.

„Она што се случува онлајн никогаш повеќе не останува само онлајн“, рече еден од официјалните лица.