Работа во Формула 1: Колку всушност заработуваат механичарите „за три секунди работа“?
Просечната годишна плата е околу 60.000 фунти, а работната недела трае приближно 70 часа

Поранешниот вработен во тимот на Ред Бул Ф1, Калум Николас, откри интересни факти за работата на механичар во Формула 1.
Разговорот започна по одложеното запирање на Ландо Норис во боксот на Големата награда на Италија и коментарите што следеа на социјалните мрежи. Николас не можеше да одолее на одговорот на тврдењата што ја оспоруваа вредноста на работата на механичарите во Формула 1. Тој беше особено воодушевен од еден коментар во кој човек што менува гуми беше исмејуван дека работи „само три секунди работа“, што предизвика жестока дебата.
Николас одигра значајна улога во тркачкиот тим на Верстапен за време на шампионските сезони на Холанѓанецот, па затоа знае за што зборува. Како што вели тој, споменатите коментари се „глупави и особено срамни“, пренесува Блиц.
– Просечната плата е околу 60.000 фунти (околу 69.000 евра) годишно, а просечната работна недела трае околу 70 часа. Покрај тоа, тие летаат во економска класа и никој не добива дополнителни пари за тоа што е дел од тимот за пит-стоп – откри Николас.
Тој исто така нагласи дека членовите на тимот за пит-стоп не само што прават пит-стопови, туку и поправаат автомобили. Ова е затоа што тимот може да има само 60 членови оперативен персонал за време на викендот на трката, па многумина мора да работат повеќе работи истовремено.
На Николас му беше поставено и прашањето дали мисли дека механичарите се недоволно платени. Пред хибридната ера, автомобилите беа многу поедноставни и не им требаше толку време за склопување или поправка како што е потребно денес.
– Мојата прва плата во Формула 1, кога имав 22 години, беше 42.000 фунти (околу 48.000 евра). Тоа ми се чинеше како добивка на лотарија, особено затоа што немав никакви обврски дома – продолжува Николас.
– Тогаш, сезоната имаше само 17 трки и немаше три тркачки викенди по ред. Обемот на работа со V8 моторите не можеше да се спореди со овој денес.
Николас ја заврши својата кариера како механичар во Ред Бул пред сезоната 2025. Буџетското ограничување воведено пред неколку години влијаеше на платите на вработените, но не значително.
– Но, дури и без ова ограничување, механичарите не би заработувале 350.000 годишно. Ако тоа некогаш се случи, можеби ќе размислам за враќање – се пошегува Николас.