Портрет на мистериозна жена пронајден под славна слика на Пабло Пикасо


Конзерваторите во Лондон, Англија користеле инфрацрвена и рендгенска слика за да откријат досега невиден портрет на жена под славната слика на познатиот уметник Пабло Пикасо.

The Courtauld Institute of Art, специјализиран колеџ на Универзитетот во Лондон кој ја проучува историјата на уметноста и конзервацијата, соопшти дека го открил портретот на мистериозната жена со користење на технологијата за сликање за дополнително испитување на една од првите слики на Пикасо од неговиот познат Син период. Конзерваторите направија рендгенски и инфрацрвени слики од „Портретот на Матеу Фернандез де Сото“, портрет насликан од 19-годишниот Пикасо во 1901 година на кој е прикажан неговиот пријател шпански скулптор, Матеу Фернандез де Сото.

Портретот беше прегледан пред да биде изложен како дел од изложбата „Гоја до импресионизмот: ремек-дела од колекцијата на Оскар Рајнхарт“, која ќе биде отворена на 14 февруари во музејот Самлунг Оскар Рајнхарт Ам Ремерхолц во Винтертур, Швајцарија, според колеџот.

„Ова е навистина слика со голема сложеност, која ги открива нејзините тајни со текот на годините“, рече Керстин Рихтер, директор на колекцијата Оскар Рајнхарт „Am Römerholz“, во соопштението за печатот.

„Кога Оскар Рајнхарт ја купи во 1935 година, едноставно се сметаше дека е портрет на непознат дрворезбар. Сега не само што ја знаеме прикажаната личност, неговото значење во животот на Пикасо по смртта на неговиот најблизок пријател, туку можеме да го визуелизираме и процесот на уметнички развој на младиот сликар слој по слој“.

Која е жената на портретот?

Инфрацрвените и рендгенските снимки под портретот доведоа до тоа конзерваторите да ја видат сликата на жената, за која рекоа дека најверојатно била создадена само неколку месеци порано. На портретот јасно се гледаат формата на главата на жената, нејзините закривени рамења и прстите. Таа, исто така, носи „препознатлива шињон фризура“, која во тоа време беше модерна во Париз, рекоа од колеџот.

„Специјалистичката технологија за сликање, како онаа што ја користат конзерваторите во The Courtauld Institute of Art, може да ни овозможи да ја видиме раката на уметникот за да го разбереме неговиот креативен процес“, рече Авива Бурнсток, професор по конзервација , во соопштението.

Според конзерваторите, жената наликува на жените видени седнати на неколку други слики што Пикасо ги направил таа година, како што се „Абсинт Динкер“ (лоциран во музејот Ермитаж во Санкт Петербург, Русија) и „Жена со вкрстени раце“ (се наоѓа во музејот Кунстмузеум Базел во Базел, Швајцарија).

Повеќе истражувања на сликата и детална анализа би можеле да откријат повеќе за мистериозната жена, но нејзиниот идентитет можеби никогаш нема да се најде, според конзерваторите, кои сугерираат дека таа можеби била модел, пријател или дури и љубовница што позирала за една од сликите на Пикасо.

Зошто портретот на жената беше под сликата „де Сото“?

Од колеџот рекоа дека има докази кон дното на сликата што сугерираат дека тоа е „многу преработено платно“ и дека мистериозната жена можеби била фигура насликана во „пораниот импресионистички стил“ на Пикасо.

Познатиот уметник, исто така, честопати повторно користел платна во тоа време бидејќи немал многу пари, но сепак, тој уживал во процесот на сликање на едно дело над друго, според Courtauld.

Кога Пикасо го насликал „Портретот на Матеу Фернандез де Сото“, тоа беше во клучната фаза во стилскиот развој на младиот уметник. Во тоа време, тој се оддалечуваше од колоритните и импресионистички слики, а повеќе кон меланхоличниот уметнички стил што го опфати Синиот период што ја дефинираше кариерата, според конзерваторите.

Кој бил Синиот период на Пикасо?

Овој Син период беше инспириран во 1901 година делумно од самоубиството на шпанскиот сликар Карлос Касагемас, кој беше добар пријател на Пикасо. Пикасо ги презел собите во кои живеел Касагемас во Париз и таму основал сопствено студио, додава специјализираниот колеџ.