Планот за електрификација на Европа до 2035 година полека пропаѓа. И онака беше нереален


И покрај фактот дека продажбата на нови автомобили со бензин и дизел ќе биде забранета во Европската унија од 2035 година, продажбата на возила со „нулта емисија“ на континентот е во застој во последните месеци.

Уделот на пазарот на електрични автомобили се намали од 14,2 отсто минатата година на 12 отсто оваа година, што главно се должи на одлуката на Германија нагло да ги прекине субвенциите за купување електрични автомобили на најголемиот пазар во Европа.

Помалку од 30% од Европејците сакаат електрични автомобили

Сигрид де Вриј, генерален директор на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), изрази „загриженост“.

Помалку од 30 отсто од Европејците велат дека планираат да купат електрично возило (EV), а повеќе од половина од нив одбиваат да платат повеќе од 35.000 евра за автомобил, цена за која може да се добијат малку типови електрични возила.

„Крајниот рок (2035) е веднаш зад аголот, особено кога зборуваме за производствени циклуси“, рече Де Вриј на конференција за електрични возила во Лилестром, Норвешка. „Мораме да одиме од 15 проценти (на автомобили со нулта емисија) на 100 проценти за околу 10 години“, рече таа.

На крајот на минатата година, електричните возила надминаа удел од пет проценти – што се смета за точка на масовно прифаќање – во 31 земја во светот, според новинската агенција Блумберг. Но, само две третини од 27-те земји-членки на ЕУ се меѓу нив.

Европејците заостануваат во усвојувањето на електрични возила
Автомобилите се главниот начин на транспорт за Европејците и сочинуваат 15 отсто од европските емисии на CO2. Затоа, возењето без емисии е од суштинско значење ако ЕУ сака да ги исполни своите обврски за климата.

Норвешка, која не е членка на ЕУ, но е голем производител на нафта и гас, води во усвојувањето на електрични возила.

Предводени од Tesla, електричните возила сочинуваа 90 отсто од новорегистрираните автомобили во Норвешка во првиот квартал од оваа година, благодарение на дарежливите даночни олеснувања. Целта на Норвешка е следната година да ја достигне границата од 100 проценти.

Производителите на автомобили како Volkswagen и Volvo веќе престанаа да ги продаваат своите модели со согорување во Норвешка. На друго место, електрификацијата е главно бавна.

Британија ја одложи за пет години забраната за продажба на нови автомобили со внатрешно согорување, која сега се очекува во 2035 година, а многумина сметаат дека оваа цел не е реално остварлива во Европа.

Целта не е реално остварлива
Нисан, еден од првите традиционални производители на автомобили што почна да произведува електрични автомобили, тврди дека не е загрижен за падот на продажбата. „Продажбата оди нагоре и надолу и секогаш ќе има“, изјави за AFP Гијом Пелетро, ​​потпретседател на Nissan за електрификација и сродни услуги.

„Во последните две години имавме силен почеток на електрификацијата и сега малку почнува нормализацијата на процесот“, рече тој, „Сепак, гледаме јасен нагорен тренд.

Volkswagen, Stellantis и Renault планираат да воведат нови, поевтини електрични модели во наредните месеци, но се потпираат и на нивните хибридни модели за да ја зголемат продажбата.

Една од главните пречки што ја споменуваат експертите од индустријата е проблемот со распределбата на потребната инфраструктура за ЕВ. Повеќе од половина од фабриките за полначи во ЕУ се наоѓаат во само две земји: Германија и Холандија.