Огромен пад на бројот на туристи во САД. Ова се земјите што ќе имаат корист


Соединетите Американски Држави ќе изгубат околу 30 милијарди долари во меѓународниот туризам оваа година, бидејќи политичката средина во земјата и силниот долар продолжуваат да ги одвраќаат странските патници од посета.

На почетокот на 2025 година, Американската туристичка асоцијација предвиде дека трошењето за странски патувања ќе се зголеми на 200,8 милијарди долари оваа година.

Сепак, забележувајќи „остар и широко распространет“ пад на пристигнувањата, Светскиот совет за патувања и туризам во мај предвиде дека трошењето на меѓународните посетители ќе падне на 169 милијарди долари за годината.

Изгубените приходи треба да им користат на другите земји – особено Канада и Латинска Америка – бидејќи патниците бараат други дестинации или одлучуваат да останат во своите земји или региони.

Во првата половина од 2025 година, бројот на канадски пристигнувања во САД се намали за речиси 18% во однос на претходната година, што претставува пад од повеќе од 1,75 милиони посети, според американската Администрација за меѓународна трговија.

Многу Канаѓани се свртуваат кон домашни патувања, што помогна стапката на пополнетост на хотелите во земјата да се искачи на 77,6% во јули, највисоко ниво од 2019 година, според компанијата за недвижности CoStar. „Canada Strong Pass“ – иницијатива за летен туризам најавена како прослава на силата и единството на земјата – поттикна пораст на посети на музеите, историските места и националните паркови во Канада, објави владата оваа недела.

Други Канаѓани продолжуваат да патуваат на југ, летајќи над нив наместо кон САД, според истражувачката фирма Tourism Economics.

„Гледаме дека повеќе Канаѓани се селат во Мексико, Латинска Америка и Карибите“, рече Адам Сакс, претседател на компанијата.

Податоците на Booking Holdings исто така покажуваат дека Канаѓаните сè повеќе го избираат Мексико како туристичка дестинација, изјави претставник за CNBC Travel.

Латинска Америка привлекува сè повеќе патници од Европа, според консултантската фирма Accenture. Регионот, како и Карибите, ги привлекува Европејците кои бараат алтернативи на САД, рече претставникот.

Во е-пошта до CNBC, претставник на Booking Holdings рече дека компанијата гледа појава на „нови патнички коридори“ како што се намалуваат влезните патувања во САД, забележувајќи зголемување на бројот на Европејци кои патуваат во Европа и во Азија.

Западноевропејците, особено, сè повеќе патуваат во регионот, како и на Блискиот Исток, додаде Сакс од Tourism Economics.

Сè повеќе азиски патници исто така сакаат да патуваат во Европа и Блискиот Исток оваа година, рече Мајкл Дајкс, потпретседател на Expedia Group за управување со пазарот за Азиско-пацифичкиот регион.

Анкета на CNBC на 6.000 меѓународни патници од Југоисточна Азија, спроведена од Milieu Insight, покажа дека од оние кои повторно размислуваат за патување во САД, мнозинството изјавиле дека планираат да патуваат во Југоисточна Азија или Источна Азија, проследено со Европа и Океанија.

Сингапурскиот патник Рахул Џаин изјави за CNBC Travel дека веќе резервирал патување во Австралија оваа година и сега размислува да оди во Велика Британија или Франција.

„Европа сè уште ми се допаѓа“, рече тој. Но, додаде тој, САД се „надвор од мојата листа на желби“.

САД примија околу еден милион помалку меѓународни посетители во првата половина од 2025 година во споредба со истиот период во 2024 година, според владини податоци.

Но, во споредба со 2019 година, на добар пат е да се видат 13 милиони помалку меѓународни посетители до крајот на годината, рече Сакс.

Во исто време, пристигнувањата во други земји растат.

„Земјите за кои се предвидува дека ќе имаат најголемо зголемување на меѓународните посети во споредба со 2019 година се Шпанија, Саудиска Арабија и Турција“, рече тој, и се очекува дека ќе примат 16,5 милиони, 14,5 милиони и 14 милиони повеќе патници, соодветно.

Уделот на Соединетите Американски Држави во глобалните меѓународни патувања се намали од 8,4% во 1996 година на 4,9% во 2024 година, бидејќи се развија други пазари и нови пазари влегоа во конфликтот, рече Сакс.

Уделот на САД во прекуграничните патувања се намали на почетокот на 2000-тите, се стабилизира, а потоа претрпе уште еден удар за време на првиот мандат на претседателот Доналд Трамп, според „Туризам економикс“.