Нов тренд во светската мода: Сѐ повеќе (непознати) мажи на чело на луксузните брендови
Промовирањето на инсајдерски таленти, како и помалку познати имиња од други куќи, станува најнова практика на луксузните брендови

За само три месеци тројца мажи со многу слични профили беа назначени на клучните позиции креативни директори на луксузни брендови. Иако овој факт поттикна многу страсти, мислењата како и секогаш се поделени…
Сè започна откако Сабато де Сарно стана креативен директор на модната куќа Гучи во средината на август, а потоа следеа серија нови „прогласи“ на водечките позиции на модните гиганти, па така куќата Меквин го назначи Шон Мекгир на една од најпрестижните позиции, па се затвори кругот со трагично починатиот Давиде Рен, кој пред само неколку дена го презеде „креативното кормило“ на Москино, а чија смрт навистина го шокираше модниот свет.
Последната сламка беше веќе со назначувањето на Мекгир, бидејќи почнаа бројни протести, и тоа не поради нивната стручност, бидејќи сите споменати дизајнери дипломираа на најпрестижните модни универзитети и имаат завидно искуство, туку поради фактот што на престижните позицци дојдоа „бели мажи“. Иако просекот беше подобрен со најавата на Чемена Камали, која исто така неодамна стана креативен директор на Chloé, неспорно е дека сите врвни брендови на француската групација Kering се предводени од мажи, исто како и групата OTB со исклучок на Лусие Мејер, која со нејзиниот сопруг Лук стои зад брендот Jil Sander. Слична е ситуацијата и во францускиот LVMH, каде само четири од осумнаесетте луксузни брендови имаат жени на овие посакувани позиции.
Така, Фиби Фило и Стела Макартни се истоимените дизајнери на чело на брендовите, додека Марија Грација Чиури го предводи Диор, а Камил Мицели, Пучи. Исто така, со овие најави може јасно да се забележи нов тренд, имено, наместо познати дизајнерски имиња, моќниците на модните куќи на главните позиции поставуваат помалку познати имиња, но многу модно упатени. Така италијанскиот креатор, четириесетгодишниот Сабато де Сарно, кој, меѓу другото, беше и дизајнер на палта во Валентино, пристигна во Гучи со јасна визија. Како што самиот најави, тој оригинален италијански шмек сака да го врати на познатиот бренд!
Гучи е изразито италијански бренд со огромно наследство. Италијански во градба, италијански по вкус и мислам дека тоа е изгубено. Сакам да го поправам. „Италијанството“ е, без сомнение, дел од мојата приказна“, нагласи Сарно и се присети како како млад човек еднаш отишол во Рим со воз и за прв пат посетил луксузна продавница, каде што бил изненаден од голема редица на луѓе.. Како што вели, тогаш го продал ланчето што му го дале родителите (никогаш не им го признал), за да купи Том Форд, црвена, кадифена, Гучи јакна со црна јака, која сè уште внимателно ја чува во својот плакар. И сега тој е нивниот креативен директор! Гучи, во својата визија, ќе го претстави Сарно пред се со палта, што е негова специјалност и со интересен новитет, хибрид од мини здолниште и шорцеви, чии нозе дискретно се гледаат под работ на здолништето. Со овој потег, како што нагласи, сака да ја зајакне самодовербата кај жените. „Да, има многу палта ширум светот, но ова е моето палто, мојата форма, мојата ткаенина, мојот детал“, рече тој во интервју за Вог.
Дипломирал на Институтот за моден дизајн, Istituto Secoli во Милано, а дебитирал како практикант во Прада, каде што неговата страст станала токму палтата. Неколку години подоцна станал дизајнер на брендот Dolce&Gabbana, а од 2009 г. го продолжи своето патување во Валентино, за да ја круниса својата кариера како креативен директор на Гучи. Сакам луѓето повторно да се заљубат во Гучи!“, изјави тој за Vogue.
Назначувањето на Шон Мекгир за креативен директор на Александар Меквин налути многумина, бидејќи тој ја замени жената на таа позиција, Сара Бартон, која помина вкупно 26 години во Меквин, од кои 13 како креативен директор, и стана јасно дека сега сите креативни лидери на брендовите на групата Kering, се бели мажи. Ентони Вакарело, така, води Сен Лоран, Ботега Венета – Матие Блази, Баленсијага – Демна Гвасалија, Бриони – Норберт Штумпфл, а Гучи – Сабато де Сарно…
Но, да се вратиме на Мекгир, Ирец кој дипломирал на престижниот лондонски Централ Сент Мартинс (кој се чини дека е најсигурниот билет за светот на луксузните брендови). Можеби е релативно непознат, но тој е моден дизајнер со импресивна позадина и CV. За модата се заинтересирал како тинејџер, кога почнал да црта и шие. Неговата модна икона беше американскиот рок музичар Мерлин Менсон, а беше фасциниран од Јапонија, каде заедно со Париз помина одредено време како стилист. Кариерата ја започна како асистент во модната куќа Бурбери, а продолжи во тимот на јапонскиот бренд Uniqlo.
Извесно време ја дизајнираше женската колекција во модната куќа Дрис Ван Нотен, а машката во Џ.В. Андерсон, а сега како триесетгодишен седнува на модниот трон на Меквин!
„Со своето искуство, личност и креативна енергија, тој ќе донесе моќен креативен израз на Александар Меквин, а во исто време ќе се потпира на неговото уникатно наследство“, со овие зборови, извршниот директор на брендот, Џанфилипо Теста, го претстави Мекgир и ги шокираше модниот свет меѓу другото и поради тоа, затоа што на таа позиција очекуваа, ако не и жена дизајнер, тогаш етаблирано име како Рикардо Тиши, за чие назначување се шпекулираше до самата објава. Но, се чини дека промовирањето на инсајдерски таленти, како и помалку познати имиња од други куќи, станува најнова практика на луксузните брендови. Објавата инстантно ги запали социјалните мрежи! 1 Granary, веб-страница, списание и агенција, односно платформа за модна едукација и гласот на младите дизајнери кои доаѓаат од светот на водечките модни факултети, со седиште во Лондон, веднаш објави фотографии од актуелните креативни директори во сопственост на групата Керинг со најава : „Ова се креативните директори на Керингс“ и „Тоа е светот на белиот човек“, истото го направија и сопствениците на Инстаграм профилот на Диет Прада, модни инсајдери, кои најчесто укажуваат на проблеми во модната индустрија.
„Од 38 креативни директори што ги назначи Керинг од 1995 година, само пет се жени, што е 13 проценти“, пишува 1 Granary и продолжува: „Како жена треба да се докажувате, додека овие луѓе автоматски ги добиваат клучевите за куќа.“ „
Машките студенти генерално се охрабруваат и се фаворизираат повеќе, што ги прави поуспешни кога се пријавуваат или се препорачуваат за работа“, истакнува еден независен дизајнер од Лондон за 1 Granary.
„Жените се соочуваат со претпоставката дека се помалку посветени на работата, без разлика дали имаат деца или не. Тие претпоставуваат дека ќе заминете, а кога ќе се вратите, помалку ќе се грижите за работата.
И жените се обвинети дека не се доволно силни за да се справат со притисокот од работењето во модната индустрија“, се само дел од коментарите на оваа жешка тема, кои за 1 Granary ги дадоа луѓе кои со години работат во модната индустрија. .
„Кога станува збор за ангажирање креативни директори во 99 проценти од случаите, конечната одлука ќе биде донесена врз основа на личноста“, објаснува Алис Булео, консултант за регрутирање на Sterling International. Личноста беше клучна и кај трагично починатиот креативен директор на Москино, Давиде Рен, кој целосно го освои извршниот претседател на италијанската групација Aeffe, Масимо Ферети, кој сега е целосно уништен, напиша: „Нема зборови со кои може да се опише болката што ја имаме. се доживуваат во овој драматичен момент. Давиде ни се придружи пред само неколку дена, кога прерано го однесе ненадејна болест. Сè уште не можеме да веруваме што се случи“.
Рен, четириесет и шестгодишен Италијанец роден во Тоскана, дипломирал на модниот универзитет Полимода во Фиренца, па дури и работел во Гучи дваесет години. Несомнено е дека новонајавените креативни директори, како и секое ново назначување на овие позиции, ќе бидат под лупа на јавноста. Сепак, мислењата се поделени, па многумина не веруваат дека на ваков начин треба да се критикува нивното именување.
„Мислам дека различноста не може да биде нешто што ја исполнува квотата, доколку луѓето се талентирани и одговараат на вашиот бренд без оглед на нивното потекло. Мислам дека реакцијата на назначувањето на Мекгир беше малку преостра. Јас сум на мислење дека никој од нив немаше да дојде на тие позиции доколку навистина не го заслужи тоа“, заклучи Агнес Локрет, директорка на Mode Search for Drapers.