Наскоро ќе почне изградбата на автопат до Дубровник, ќе биде најскап во Хрватска


За да биде комплетна автопатската мрежа во Хрватска, недостига дел кој со модерен пат би го поврзал крајниот југ со остатокот од земјата. Автопатот од Метковиќ до Дубровник ќе се гради во две фази, од Метковиќ до Пељешкиот мост и од Дол до Дубровник. Прв во редот е овој втор дел.

ХРТ наведува дека тоа ќе биде најскапиот автопат во Хрватска. Се проценува дека ќе чини милијарда и двесте илјади евра.

Почетокот на работите зависи од завршувањето на јавните тендери и добивањето на различни дозволи. Најоптимистичката верзија вели дека работите треба да почнат веќе годинава и да завршат во 2029 година. Најголем проблем е што нема експресен пат од Дубровник до аеродромот и до границата со Црна Гора.

Дури 19 од вкупно 28 километри на делницата ќе бидат во вијадукти и тунели. Наскоро треба да се започне со работа на етапата од Рудин до Слано и од Слано до Мравињац.

Автопатот се гради на тежок терен. Ќе помине низ многу тесен простор. Од едната страна ќе биде морето, а од другата границата со Босна и Херцеговина.

„Станува збор за терен кој е практично најлош можен за изградба на автопатишта, самите елементи кажуваат колку вијадукти и мостови и тунели ќе бидат потребни, а се работи и за област која е доста населена, па ќе биде важно колку клучки ќе има и каква врска ќе има за да се обезбеди целосна функционалност на патот“, рече проф. д-р. Марко Шевровиќ од Факултетот за сообраќајни науки, Универзитетот во Загреб.

Според планот, се треба да биде готово до 2029 година. Раководството на градот, но и жупанијата верува во брз почеток на работите.

„Најавено е дека овој месец на почетокот на месецот ќе се затвори тендерот, ќе се избере изведувач и се надеваме дека нема да има жалби. Тоа е скапо, но геостратешки, економски и безбедносно поврзување на Дубровник со остатокот од Хрватска нема цена“, нагласи префектот на дубровничко-неретванската жупанија Никола Доброславиќ.

Со изградбата на нов автопат сообраќајниот метеж треба да стане минато, а ќе се намалува и бројот на сообраќајни несреќи.

„Би рекол дека можеби најважниот аспект на тој автопат е секако безбедноста во сообраќајот. Можеме да видиме дека оваа делница од државниот пат Д8 е навистина многу опасна. На неа често се случуваат несреќи. Мислам дека ако овој автопат е потребен, ако за нема друга причина, тогаш тоа е потребно за тоа, но секако и поради поврзувањето на Дубровник со автопатската мрежа во Хрватска“, рече Шевровиќ.

Од Метковиќ до Дубровник ќе се градат вкупно 47 километри автопат, а ќе има и речиси 15 километри поврзувачки патишта.

Инаку, двата автопати веќе неколку пати беа во градежните планови. Во 2009 година, во времето на премиерот Иво Санадер, беше потпишан договор со изведувачите и официјално беа отворени работите. На крајот се пропадна затоа што беше предизборен трик, а за работите не беа предвидени средства.

Автопатот до Жута Локва беше најблиску до реализација во 2012 година, за време на краткорочниот министерски мандат на Златко Комадина. За најпребирливиот објект, тунелот Вратник, долг околу 3.500 метри е добиено одобрение за градба. Но, тогашната влада на Зоран Милановиќ оцени дека изградбата на тој автопат е нерентабилна и прескапа, па затоа е напуштен, а Комадина си поднесе оставка од функцијата министер за транспорт. (Извор:СЕЕбиз)