Матие Блази ќе стане наследник на Коко на дебито за Шанел во Париз

Француско-белгискиот дизајнер Матие Блази треба да го има своето деби на една од најпосакуваните работни места во модната индустрија во понеделник, кога за прв пат ќе испрати модели за Шанел.
41-годишникот, кој беше назначен за креативен директор на Шанел минатиот декември, ќе ја претстави својата колекција пролет/лето 2026 на Неделата на модата во Париз, во најголемиот настан на сезоната, ако не и на годината.
Задолжен да го помести брендот од ерата на неговиот легендарен покоен врховен човек Карл Лагерфелд, се смета дека Блази треба да помине по деликатен пат помеѓу модернизација на Шанел, а воедно и почитување на неговото наследство.
„Ако има една куќа каде што традициите се поважни од кое било друго место, тоа е Шанел“, изјави за АФП Елвир фон Барделебен, моден новинар во францускиот весник „Ле Монд“.
Љубителите на модата мораа да го чекаат претпоследниот ден од она што беше историска Недела на модата во Париз за да ги видат најновите креации од поранешниот дизајнер на Ботега Венета и Калвин Клајн.
Бројот нови назначувања доведе до чувство на генерациска обнова на врвот на индустријата, при што околу 10 различни брендови претставија колекции од дебитантски главни дизајнери во текот на изминатата недела во Париз.
Северноирската ѕвезда Џонатан Андерсон импресивно ја започна својата работа во женската мода на Диор, Џек Меколоу и Лазаро Хернандез започнаа во Лоу, додека холандскиот дизајнер Дуран Лантинк се појави во центарот на вниманието во неделата за својата ѕвезда како главен креативен директор во Жан Пол Готје.
Италијанецот Пјерпаоло Пичоли, исто така, постави нов тон во Баленсијага во саботата, откако се пресели во париската етикета за шпанско наследство за да го замени грузискиот неконвенционален Демна, кој отиде во Гучи.
„Се појавуваат прашања за наследување и креативна обнова, и случајно се случува тоа да се случува насекаде одеднаш“, изјави шефот на модата на Шанел, Бруно Павловски, за веб-страницата за мода на WWD во интервју објавено во понеделник.
Луксузната индустрија се надева дека потресот ќе помогне во зголемувањето на намалената продажба предизвикана од забавувањето на Кина, американските царини и широко распространетото чувство на економска несигурност.
Шанел, вториот најголем луксузен бренд во светот по продажба, објави пад од 30 проценти во оперативната добивка во 2024 година на 4,48 милијарди долари, во споредба со претходната година, бидејќи приходите се намалија за 4,3 проценти во истиот период.
-Тотеми –
Ревијата во понеделник ќе се одржи во 18:00 часот по Гринич под куполниот стаклен таван на спектакуларниот изложбен простор Гранд Пале во близина на Шанзелизе, омилено место за брендот.
Блејзи не откри речиси ништо, освен неколку комбинации откриени на црвените теписи на неодамнешниот филмски фестивал во Венеција.
Тој го назначи својот прв амбасадор на брендот за време на викендот, претставувајќи ја американската актерка добитничка на Еми, Ајо Едебири, ѕвездата на „Мечката“, која ќе седи во првиот ред во понеделник.
На поканата имаше привезок во форма на куќа во форма на Шанел, додека црно-белата фотографија од британскиот фотограф Дејвид Бејли објавена на Инстаграм за колекцијата прикажуваше кратка, бринета коса што потсетува на основачката на брендот, Коко Шанел.
„Во Шанел, постојат тотеми што не ги допирате“, изјави за АФП Пјер Гропо, главен моден уредник на списанието „Венити Фер“ во Франција. „Но, можете да ги реизмислите“.
Блази е само четвртиот креативен директор во историјата на Шанел по Коко, Лагерфелд и неговата непосредна претходничка, Вирџини Вијард.
Блази доби широки пофалби за неговата работа како главен креативен директор во „Ботега Венета“ во текот на три години, помагајќи во модернизацијата на изгледот на класичната италијанска куќа за кожни производи, правејќи ја поразиграна и похрабра.
Тој, исто така, го надгледуваше лансирањето на првите парфеми и луксузен накит, а ги ажурираше и класичните ткаени модели „intrecciato“ на брендот со хит чанти како што се Kalimero, Andiamo и Sardine.
Едно прашање со кое веројатно ќе се соочи во одреден момент е дали би поддржал линија машка облека на Шанел за прв пат.
Засега, сите очи ќе бидат насочени кон облеката во понеделник и кон малкумината привилегирани – соѕвездие од ВИП личности е сигурно – кои ги обезбедија најжешките места во француската престолнина. (АФП)