Крај на изборното рекламирање на Фејсбук и Инстаграм во ЕУ, важи ли и за Македонија?

Социјалниот медиумски гигант Мета, познат по своите мрежи Фејсбук и Инстаграм, ќе престане да објавува политичко рекламирање во ЕУ од октомври поради „неприменливи барања“, според новиот европски закон наменет за зголемување на транспарентноста во дигиталните кампањи.
Во петокот, компанијата објави дека повеќе нема да дозволува реклами поврзани со „политички, изборни и социјални прашања“ на платформи како Фејсбук и Инстаграм.
Овој потег доаѓа пред целосното спроведување на Регулативата на ЕУ за транспарентност и таргетирање на политичкото рекламирање, која воведува услови за тоа како онлајн платформите им обезбедуваат политичка содржина на корисниците. Регулативата е дизајнирана да одговори на загриженоста за манипулација со информации и странско мешање во изборите, како и за обработка на лични податоци за политичко рекламирање.
Тоа е дел од поширокиот напор на Брисел за заштита на демократскиот процес и ограничување на онлајн дезинформациите. Иако регулативата веќе е во сила, повеќето од нејзините одредби ќе почнат да се применуваат во октомври.
„Мета“ стана една од најгласните американски технолошки компании што ја критикуваат дигиталната регулатива на ЕУ, која стана јаболко на раздорот во трансатлантските трговски разговори и цел на критики од администрацијата на Трамп.
Мета рече дека регулативата за транспарентност и таргетирање на политичкото рекламирање воведува „значајни оперативни предизвици и правни неизвесности“ и дека одлучила да не дозволи такви реклами на своите платформи во ЕУ. Ограничувањето се однесува само на рекламите, така што луѓето или кандидатите сè уште можат да објавуваат или дискутираат за политика на платформите на „Мета“.
„Продолжуваме да веруваме дека онлајн политичкото рекламирање е витален дел од модерната политика, поврзувајќи ги луѓето со важни информации за политичарите што ги претставуваат и обезбедувајќи им на кандидатите економичен начин да стигнат до нивната публика“, се вели во соопштението на компанијата.
Одлуката на Мета следи по слична одлука на „Гугл“, кој минатата година изјави дека ќе го запре политичкото рекламирање пред регулативата да стапи на сила.