Илон Маск објави дека „Тесла“ ќе претстави „роботакси“ на 8 август


Илон Маск долго време има афинитет за самоуправувачки возила, тврдејќи дека тие ќе бидат еден од најважните производи на „Тесла“. И покрај големите ветувања, годините поминаа без автомобили кои досега можат да возат сами.

Но, Маск, во петок попладне, кога компаниите имаат тенденција да ги „закопуваат“ вестите, на X објави дека „Тесла“ ќе го претстави својот роботакси на 8 август.

Неговиот пост беше едноставен и не вклучуваше детали. „Tesla Robotaxi е претставен на 8/8“, објави извршниот директор на „Тесла“ (и сопственик на X).

Маск во минатото изјави дека „Тесла“ ќе направи автомобил без контроли за користење од страна на човек. Тој, исто така, во минатото рече дека автомобилите на „Тесла“ опремени со целосна способност за самостојно возење, преку ажурирање на софтверот, постепено ќе стануваат подобри и подобри во возењето. Во одреден момент, автомобилите ќе бидат способни да работат како целосно автономни такси и би можеле да заработат пари за нивните сопственици со тоа што сами ќе се возат со такси, постојано повторува Маск.

Досега, компанијата усвои неколку предвидувања на Маск за тоа кога би било возможно вистинското самостојно возење.

„Тесла“ пред пет години, во април 2019 година, рече дека се очекува да започне со работа со роботакси до 2020 година. Компанијата предвиде дека автономните автомобили ќе траат 11 години и ќе возат 1 милион милји, со што компанијата и операторите на автомобилот ќе имаат профит од 30.000 долари секоја година.

Но, Маск, исто така, призна дека неговиот рекорд за предвидувања може да биде намален – понекогаш и за една милја.

„Единствената критика е фер, понекогаш не доаѓам на време. Но, јас го завршувам тоа и тимот на Тесла го завршува тоа“, рече Маск на настанот во април 2019 година.

Во моментов, способноста за целосно самостојно возење може да се купи со новиот Tesla Model 3, на пример, за дополнителни 12.000 долари додадени на куповната цена на автомобилот од околу 40.000 долари. Може да се купи и на основа на претплата до 199 долари месечно, во зависност од тоа како автомобилот бил првично опремен.

Во онлајн описот на „Тесла“ се посочува: „Тековно овозможените карактеристики бараат активен надзор на возачот и не го прават возилото автономно“, што значи дека тоа, всушност, не е способно целосно да се вози денес.

Маск рече дека системот еден ден ќе ги направи автомобилите на „Тесла“неверојатно вредни.

„Можете да го замислите секој автомобил што го продаваме или произведуваме и има целосна автономија како нешто што во иднина може да вреди пет пати од денес“, рече тој во повикот за заработка на компанијата за третиот квартал минатата година.

Експертите кои го тестирале системот велат дека, од сега, се уште е далеку од тоа да може сам да вози без човечка интервенција.

Голем број компании, вклучително и Waymo, подружница на матичната компанија на Google, Alphabet, како и подружницата на GM Cruise, работат на автономни услуги за споделување патувања.

Waymo неодамна мораше да ги повлече своите автомобили откако два од неговите автомобили удриле во истиот камион за влечење за неколку минути еден од друг.