Хрватски медиуми: Милановиќ до вторникот потрошил 167 илјади евра за претседателската кампања
Зоран Милановиќ, актуелниот претседател на Републиката, кој се кандидира за втор мандат, за својата изборна кампања до вторникот потрошил 167.000 евра, а од донатори добил околу 8.400 евра, според финансискиот извештај што Милановиќ го доставил пред противниците.
Сите осум претседателски кандидати треба да ги достават своите извештаи до Државната изборна комисија (ДИК) седум дена пред изборите, најдоцна до сабота, 21 декември на полноќ, а оние кои нема да го сторат тоа ќе се соочат со казни, вклучително и парична казна до 2.654 евра.
Извештајот на Зоран Милановиќ за трошоците за изборната кампања, од 25 ноември до 18 декември, покажува дека најголемиот дел од трошоците се однесуваат на изнајмување простор, графички и печатарски услуги и рекламни услуги, како на отворено, така и на социјални мрежи.
На пример, трошоците за рекламирање на социјалните мрежи преку компанијата Promosapiens од Кашина, која на својата веб-страница наведува дека е „агенција за деловен дизајн која својата работа ја базира на науката за однесувањето и еволутивната психологија“, изнесува речиси 34.000 евра. Цената на „агенциските услуги“ преку истата компанија е 25.000 евра, а за компјутерските услуги околу 6.400 евра.
Трошоците за различни форми на рекламирање, преку компанијата Еуроплакат, која тврди дека е лидер во категоријата надворешно рекламирање, изнесува нешто повеќе од 33.000 евра, а на тоа треба да се додадат 3.900 евра за графичките и печатарските услуги на компанијата, вкупно повеќе од 37.000 евра, јавија хрватските медиуми.
„Пристојно парче од колачот, два пати по 12.500 евра, и припадна на компанијата Designsystem од Загреб, исто така за графички и печатарски услуги. Од сите закупи на простор низ Хрватска, тој што најмногу го чинеше Милановиќ е закупот на Фабриката за култура, во вкупна вредност од околу 8.500 евра.
Нешто помалку од 8.400 евра донации му уплатиле на Милановиќ седум донатори – најниската е 20 евра, највисоката3.981 евро.
Износот од 3.981 евро е максималниот износ што физичко лице може да го донира на индивидуален кандидат, додека правните лица можат да донираат до 26.544 евра.
Секој претседателски кандидат може да потроши најмногу 1.061.782 евра за изборна кампања.